logo Disk

Petr Hurdes chystá 2 workshopy o SONARU Co bude jejich náplní? A jaké všechny vychytávky a špeky se dozvíte?

Petr Hurdes hraje v kapele Tom Sawyer Band, provozuje stránky MIDIStars a vede studio PH records. Hlavně je však věrným a nadšeným uživatelem programu SONAR. Co chystá na listopadové školení?

Kategorie: Co se děje - Události
Ondřej Jirásek | 26. října 2017
Témata: sonar

Jaké poslední zajímavé hudební projekty jsi dělal?

Nahrával jsem skladbu pro nadaci Překonej sám sebe, která podporuje lidi s roztroušenou sklerózou. Zpívalo tam devět zpěváků a byla to fakt zajímavá práce jak po stránce aranžérské, tak nahrávací.
Nebylo to jednoduché, protože jsem měl na starosti nejen nahrávání, ale i aranže k celé skladbě. Na druhou stranu je bezva, když člověk dělá skladbu od aranže až po mastering a má vše pod kontrolou :-).

Proč pracuješ rád právě v programu Sonar?

Vyrábím hudební podklady od roku 1992, kdy jsem si pořídil první Atari STFM. Od té doby jsem vyzkoušel spoustu sekvencerů od Notatoru přes Cubase. Po přechodu na operační systém Windows jsem přičichl k Sonaru, kterému jsem zůstal věrný až dodnes. Samozřejmně se od té doby mnoho změnilo a z midi sekvenceru se stal plnohodnotný DAW. Jeho intuitivní ovládání, vybavenost VST pluginy a virtuálními nástroji z něj dělá mocný nástroj pro nahrávání jak ve fomátu MIDI, tak audio záznamu. Pro Channel, na kterém spolupracovali odborníci ze Sonaru s vývojáři ze Solid State Logicu, je naprosto unikátní a neměnil bych za žádný jiný DAW.

Co převratného přináší režim Comping a proč by měl být užitečný právě pro DJing?

Comping rozšiřuje způsoby nahrávání Sound on Sound a Overwrite. Využije se hlavně při nahrávání sólových partů a zpěvu. Do jedné stopy se do virtuálních stop nahraje několikrát stejný part a jednoduše se vyberou zdařilé pasáže, které se po výběru spojí zpět do jedné stopy. Urychlí to práci při mixu a nekonečném výběru povedených míst nahrávky. Pro DJing netuším, jak by mohl být Comping užitečný. Pro DJ je v Sonaru spousta Loopů od taneční hudby, přes filmovou hudbu, až po hotové backing tracky. Pro mix smyček je v Sonaru vynikající Matrix editor, který slouží pro mix audio a MIDI loopů. Po vytvoření skladby se mix jednoduše přehraje do audio stopy a vytvoří master.

Na jaké konkrétní VST efekty se ve workshopu zaměříš? 

Zaměříme se zejména na efekty v ProChannel, které nadupají každý nástroj i konečný mix. Pozadu nezůstanou ani efekty od Nomad Factory, které také využívám při mixu. VST pluginů je v Sonaru opravdu hodně. Budu se snažit nezapomenout na žádný :-).

Jaké virtuální nástroje máš nejraději a jakou muziku s nimi produkuješ?

Virtuálních nástrojů mám spoustu, i když jako staromilec jsem zastáncem hardwarových mašinek. Prostoru ve studiu je zatraceně málo, takže virtuální nástroje jsou ideální variantou. Osobně jsem si hodně oblíbil Sample Tank od IK Multimedia. Mám už asi třetí verzi a už jsem si na jeho zvuky zvykl. Pro jedinečnou kvalitu samplů bicích jsem si zamiloval Additive Drums, který je součástí Sonaru Platinum. Používám ho nejen při nahrávání MIDI podkladů, ale nahrazuji (nebo zdvojuji) třeba i špatně znějící snare nebo kick z live nahrávání. Výsledek je perfektní... ale i to si ukážeme na workshopu.

Zajímavé odkazy: http://deccart.cz/aktualni-vzdelavaci-kurzy/

Produkty, o kterých se píše v tomto článku, najdete i v našem eshopu:
Líbí se Vám tento článek? Pošlete ho dál!
Přečtěte si také další související články:

Komentáře