Převodník ADI-2 Pro RME doporučuji audiofilům i do studia Rozhovor s Tomášem Kašparem z Kobdzey studia + 2 super vychytávky

Jak má zvukař i bubeník Tomáš Kašpar z Kobdzey studia ve Štětí zapojen ADI-2 Pro RME? Je s ním spokojen, nebo naopak? To vše vám Tomáš prozradí v krátkém interview a navíc poskytne 2 super vychytávky: jak s ADI-2 Pro porovnávat IN a OPUT signály nebo používat různé frekvenční vzorkování zároveň!

Témata: rme

K jakému účelu používáte AD/DA převodník ADI-2 Pro| RME, k záznamu nebo poslechu?

Používám ho k záznamu i k poslechu.

Jak jej máte zapojen?

Je zapojen přes USB, používám Cubase 8.5 a monitory mám Amphion Two 18 s Amp 500 zesilovačem.

Liší se zvukově – barevně od jiných převodníků?

Zde nemohu objektivně soudit, používám FF800 a v porovnání s ní je rozdíl slyšitelný. Člověk si ale nesmí myslet, že ten rozdíl bude obrovský . Já osobně jsem se zvukovou kvalitou převodníku maximálně spokojen.

Hifi-Voice.com | "Zvuk, který vám podlomí kolena"

"RME ADI-2 Pro AE je výjimečně povedený D/A převodník a sluchátkový zesilovač s nekonečnými možnostmi a hlavně - se zvukem, který vám podlomí kolena, rozpumpuje srdce a způsobí husí kůži přesně tam kde má."

Celá recenze na hifi-voice.com

Někteří uživatelé říkají, že je až příliš krystalicky čistý…

Vím, na co se zde naráží, produkty RME mají pověst zvukově čisté avšak poněkud unylé nezajímavé charakteristiky. Znám to právě u FF800. Pro mě bylo zajímavé si přečíst názory na ADI 2 Pro masteringových inženýrů na fóru Gearslutz, kteří tento převodník porovnávali s Mytek Brooklyn nebo Forsell MADA 2 a dalšími v této kategorii.

Zasekl se vám někdy při nahrávání, tj. vyprodukoval jitter – chybějící datový kus nahrávky?

Ne.

Propojujete jej s dalšími audio kartami? Přes jaké rozhraní?

Mám možnost ADI 2 Pro propojit s FF800 přes SPDIF, ale zatím jsem to nezkoušel, nebyl důvod. 

Jaké uživatelské skupině byste převodník speciálně doporučil?

Doporučuji tento převodník jak audiofilům tak na běžné používání do studií – tedy jak pro poslech, tak pro nahrávání. Uvítal bych na něm cosi na způsob monitoringu příchozího signálu přes TotalMix, ale chápu, že toto nebylo při výrobě záměrem. Nicméně u RME na tuto potřebu asi i mysleli a vybavili ADI 2 Pro možností paralelního výstupu (2x XRL out plus 2x jack asym. out) a do phones ¾ lze naroutovat monitoring vstupu.

1. Takže pokud např. vyšlu stereo signál z počítače (XLR OUT), abych ho prohnal přes HW a přivedl zpět do complu (XLR IN), mohu díky možnostem paralelního výstupu a monitoringu přes phones ¾ poslouchat čistý nebo upravený signál (nutno dodat, že k tomu potřebuji spoluúčast jednoduchého monitor kontroleru s přepínáním mezi dvěma stereo vstupy (v mém případě NOS McOne Active). Další situace s podobnou konfigurací mi umožní poslouchat playback signál a k němu přimíchat vstupní signál – tedy když například něco nahrávám k již nahraným stopám, přičemž sám nahrávaný signál jde nijak neporušen jak z main OUT (XRL) tak do main IN (XLR). Možná se tento způsob jeví jako složitý, ale umožňuje to použít ADI 2 jako klasickou zvukovou kartu a nebýt závislý na hodnotě buffer size při monitoringu vstupního signálu (nepoužívám proto příposlech přes funkci v DAW), a tedy mám při poslechu minimální sluchově nezaznamenatelnou latenci.

2. Další věc, co mě na ADI 2 Pro baví, je, že pokud např. při mixu OTB vedu z DAW (řekněme v 48 či 96 kHz formátu) vícestopý signál přes kartu s více výstupy a tento signál smíchám např. v summing mixeru, při návratu tento signál vedu do ADI 2 Pro a mohu ho nahrát v sw digicheck (RME sw) v rozdílné vzorkovací frekvenci (např. 44,1 kHz). Toto vše se děje v jednom complu, kdy DAW (např. FF800) v play režimu je nezávislé na Digicheck (ADI 2 Pro) SW v record režimu.

Tyto dva uvedené příklady mi přijdou natolik zajímavé a užitečné pro práci ve studiu, že jsem je uvedl.

Produkty, o kterých se píše v tomto článku, najdete i v našem eshopu:
Líbí se Vám tento článek? Pošlete ho dál!
Přečtěte si také další související články:

Komentáře