Stream - Kategorie

Z druhého břehu: jak hodnotí nahrávku Václava Vlachého kontrabasisté? Byli muzikanti skutečně spokojení? Ptáme se Miloslava Jelínka, vedoucího kontrabasového orchestru.

Miloslav Jelínek je vedoucí katedry smyčcových nástrojů na JAMU a samozřejmě výborný kontrabasista. Byl to on, kdo vedl natáčení kontrabasového orchestru, který snímal Václav Vlachý a o kterém jsme v Magazínu publikovali interview 18 špičkových kontrabasistů mikrofonem Rode NTR.

>>>

18 špičkových kontrabasistů mikrofonem Rode NTR Interview s Panem Mistrem zvuku Václavem Vlachým

Jsou kapacitní či lampové mikrofony jediným řešením? Proč dávají profesionálové raději přednost ribbonovým? Proč se při poslechových testech rozhodují většinou právě pro páskáč? A jak mezi nimi obstojí nový model Rode NTR? Mistr zvuku Václav Vlachý mluví otevřeně ze své praxe. Ptal se Ondřej Jirásek.

>>>

Recenze: RODE NTR Roman "Masha" Šandor se podělil o své zkušenosti s páskovým mikrofonem RODE NTR

Model NTR je jedinečným páskovým mikrofonem z dílny australského výrobce RODE. Ve svém studiu Mercury, které patří k nejvytíženějším nahrávacím a produkčním studiům v Česku, jej využívá i Roman "Masha" Šandor.  O svůj názor na tento skvost se s námi podělil.

>>>

Recenze: AKAI MPC Touch Hudebně-produkční groove centrum v novém pojetí

Rodina MPC produktů firmy Akai se letos rozrostla o dalšího člena – model MPC Touch. Výmluvná zkratka MPC (Music Production Controller) se v novém produktu snoubí s označením Touch, což samozřejmě neznamená nic jiného, než dotyk. Pojďme se nyní dotknout nového empécéčka a trochu si s ním pohrát.

>>>

Recenze: Warm Audio WA-2A Klon legendárního kompresoru/limiteru LA-2A otestoval Roman "Masha" Šandor

Když jsem loni na podzim psal o značce Warm Audio, zmínil jsem v závěru, že se těším, až přijde tato firma zase s něčím novým, třeba s klonem slavného kompresoru Teletronix LA-2A. Nevím, jestli to někdo Bryce Youngovi donesl nebo můj článek četl, ale legendární optokompresor je tu a má název WA-2A.

>>>

Recenze: Studiologic SL88 GRAND Řídící klaviatura klavírního typu s kladívkovou mechanikou

Italská značka Studiologic představila model řídící klaviatury klavírního typu s kladívkovou mechanikou SL88 GRAND, který je jakýmsi sofistikovanějším vylepšením modelu SL 88 STUDIO. Přestože má firma v tomto typu nástrojů dlouhou tradici, rozhodla se dále inovovat jejich design, zejména použitím méně tradičních prvků.

>>>

Recenze. PreSonus Studio 192 USB 3.0 audio rozhraní a řídící centrum nahrávacího studia

Nabídka různých typů zvukových rozhraní pro nahrávání zvuku se neustále rozšiřuje a ne jinak je tomu u známého výrobce PreSonus. V modelu Studio 192 přichází firma s kompaktním audio rozhraním, které je víc, než jen další zvukovou kartou v řadě. Recenzi pro portál Audiozone.cz napsal Ondřej Urban.

>>>

Recenze: Ableton Push 2 a Live 9.5 Update populární produkční DAW a druhá generace firemního kontroléru

Ableton jde s DAW Live vlastní cestou a odlišuje se v mnoha aspektech od jinak docela jednotné konkurence. Ačkoli lze s Live použít téměř jakékoli MIDI zařízení, přišel Ableton v roce 2013 spolu s verzí Live 9 i s vlastní vizí, jak přenést koncept Live do fyzické podoby. Teď je tu Live 9.5 a Push 2.

>>>

Recenze: Akai MPD232 Padový USB MIDI kontrolér s krokovým sekvencerem

Série padových ovladačů MPD je už klasikou značky AKAI. Druhá generace těchto MIDI kontrolerů se dočkala zajímavých vylepšení nejen co se týká designu a ergonomie, ale také pokud jde o softwarovou výbavu. Recenzi největšího modelu MPD232 připravil pro portál Audiozone Mirek Píša.

>>>

Recenze: PreSonus Studio One 3 Nová generace profesionálního hudebního studia

Ačkoli patří Studio One od americké značky PreSonus mezi nejmladší DAW aplikace na trhu, řadí se mezi ty nejoblíbenější. Aktuálně se tento produkční program, který jako takřka jediný nabízí nativní podporu českého jazyka, dočkal už 3. generace. Recenzi pro portál Audiozone napsal Mirek Píša.

>>>