Druhů syntéz, kterými můžeme vytvářet nové zvukové barvy, je velké množství. Přesto existuje barva, kterou posluchač bezpečně označí jako syntezátorovou. Co má společného s témbry akustickými a čím vybočuje? A vůbec, kam se svět syntezátorů vyvíjí a co můžeme očekávat v budoucnosti?
>>>Nahrávání v domácím studiu má své nesporné výhody: jsem na svém území a zvuk i náladu si mohu udělat podle sebe sama. Prý mi k tomu stačí kvalitní USB mikrofon? A co vše bych měl udělat, aby písnička stála za to?
>>>Nová verze Studio One 5 přináší mnoho nových funkcí. Ta nejzajímavější je skryta pod názvem Show Page. Show Page je nové prostředí ve Studio One, které rozšiřuje možnosti celého programu. Nyní můžeme vzít Studio One z nahrávacího studia sebou i na pódium.
>>>Jak ve větších režiích, tak třeba v domácím studiu můžete DAW ovladače, klávesy, preampy a procesory i tablety "uspořádat" tak, že je naházíte bez ladu a skladu k sobě. Jak vám potom půjde práce od ruky? Podívejte se, jak jsou stoly, stojany pod reprobedny a racky řešeny profesionálně!
>>>Při úpravách potřebujeme dostat rychle Event (část nahraného zvuku ve stopě) na konkrétní místo. Abychom nemuseli „pozicování“ dělat ručně, máme k dispozici funkci Snap. Pomáhá nám automaticky přichytávat Eventy na správné místo. Např. na 1. dobu v taktu, na začátek či konec jiného Eventu atd. Kde všude můžeme tuto funkci ve Studio One využít?
>>>Proč zvážit připojení k PreSonus Sphere, když si můžu koupit software natrvalo? Co navíc mi členství přinese? Toto jsou asi úplně první otázky, které si položí každý, kdo se o službě PreSonus Sphere dozví. Pokud jste si je položili i vy, zde jsou pro vás odpovědi.
>>>Rozšiřuje se nám tady takový nešvar: studenti a žáci kromě toho, že říkají prcat, když začneme nahrávat, prvně dí: „Spusťme metronom“. A to i v takových žánrech jako šanson, country, romantismus ad. Je to dobře? Co se stane, pokud se necháme klikem bez rozmyslu řídit?
>>>Nastavení metronomu nebo také kliku není jen o zvolení tvrdého tempa, ale nabízí řadu užitečných vychytávek, které vám usnadní nahrávání: průběžné změny, členění metra, barva a akcenty, různá návěští, rendrování kliku, distribuce zvuku metronomu do odlišných kanálů ad. Znáte je?
>>>Fat Channel můžeme přeložit jako "tučný" kanál. A že je! Pokud jde o kompresory a ekvalizéry, pokrývá snad všechny možné témbry a procesy. V případě kompresorů rychlý náběh i pokles až po sofistikovanější křivky, které zabezpečí hedvábnou barvu. U ekvalizérů jednoduché plug-iny pracující jen se středy až po EQ měnící kompletně celé spektrum.
>>>Seznamte se s novým “bezlatenčním” nahrávacím systémem LUNA z dílny Universal Audio. Petr Filipský vás během čtyř večerních livestreamů provede od instalace a prvotního seznámení, přes prohlídku systému až po praktické nahrávání, editaci a samozřejmě finální export hotové skladby.
>>>