Světoznámou německou firmu RME znají snad všichni, kteří se alespoň trochu pohybují v oblasti digitálního zpracování zvuku. Společnost založil v roce 1996 tým německých vývojářů a dle popisu na oficiálních stránkách je každý z nich buď muzikant či audio inženýr. To je možná jeden z hlavních důvodů, proč si tato firma tak rychle vydobyla místo na trhu a je dnes známá po celém světě. Hlavním tématem portfolia RME jsou zařízení určené k digitálnímu zpracování zvuku a dnes se podíváme právě na jedno z nich. Přečtěte si recenzi Martina Berky RME Digiface USB, kterou psal pro Audiozone.cz
Přečíst celou recenzi | |||
>>>
Po všech možných zvukových kartách a převodnících firmy RME, které byly převážně v rackovém provedení, jsme dostali na test přístroj Babyface Pro, který je v provedení desktop. RME vyrábělo model Babyface, který jsem k dispozici neměl, takže srovnání nebude. Výrobce na svých www stránkách píše, že Babyface Pro je „reengineered, not remastered“ Babyface, takže koncepce je asi podobná, možnosti by měly být výrazně větší... Co vše se Oldovi Turečkovi na tomto USB audio rozhraní líbilo a co nikoliv? To si můžete přečíst v jeho recenzi na webu Muzikus.cz.
>>>Jak má zvukař i bubeník Tomáš Kašpar z Kobdzey studia ve Štětí zapojen ADI-2 Pro RME? Je s ním spokojen, nebo naopak? To vše vám Tomáš prozradí v krátkém interview a navíc poskytne 2 super vychytávky: jak s ADI-2 Pro porovnávat IN a OPUT signály nebo používat různé frekvenční vzorkování zároveň!
>>>RME reaguje na četné žádosti uživatelů ADDA převodníků, zvukových procesorů a digitálních mixpultů a přináší na trh USB audio rozhraní se čtyřmi in/out ve formátu ADAT nebo S/PDIF optical s podporou až 192 kHz. Digiface USB disponuje 32 kanály ADAT in/out a každý ze 4 optických portů lze přepnout do dvoukanálového S/PDIF in/out. Pro směrování signálů je tradičně k dispozici aplikace TotalMix FX. Pro monitoring lze použít sluchátkový analogový výstup.
>>>Jiří Schimmel vyučuje na VUT v Brně elektroakustiku a studiovou techniku. Zakládal mladičký obor audio inženýrství, je autorem nebo spoluautorem řady zvukových či hudebních programů. Ptáme se ho, jak probíhá „zvukařská“ výuka, co vše a na jaké technice studenti trénují v laboratořích a studiích.
>>>Novinkou pod značkou RME jsou rackové breakout boxy DTOX. Breakout boxy DTOX jsou vybaveny multikonektory DSub 25 a konektory XLR. Jsou vhodné tam, kde je třeba zajistit konektivitu standartními XLR konektory se zařízeními vybavenými multikonektory DSub 25. Model DTOX-32 je určen pro digitální propojení AES/EBU a podporuje oba formáty zapojení (Tascam i Yamaha), modely DTOX-16 jsou pak určeny pro analogová propojení.
>>>Studio Orlí na JAMU je jedno z nejlépe materiálně vybavených v české kotlině. Navíc je zásobeno klasickými virtuózy z „akadémie“. Zvukař Honza Košulič má proto jedinečné zkušenosti technické (např. s PREAMPY, MADI, RME systémy) i muzikantské (různá komorní tělesa i orchestry).
>>>Pátý díl série o používání aplikace TotalMix FX se věnuje práci s okny. Detailně se přřitom zaměřuje především na okno Matrix. Ukážeme si, kde je najdete, popíšeme si jak vypadá, jakým způsobem je možné jej využít a při jakých příležitostech vám může být nápomocný.
>>>V tomto čtvrtém dílu série o používání aplikace TotalMix FX se zaměříme na práci s Mute, Solo a faderovými podskupinami. Ukážeme si jakou mají funkci a při jakých příležitostech vám mohou být nápomocné, kde a jak je nastavit a také jaké možnosti jejich ovládání aplikace TotalMix FX nabízí.
>>>Jelikož řada externích zvukových karet RME se stále rozrůstá a je doslova nadupaná bohatou výbavou, přinášíme zde přehledné srovnání výbavy a funkcí jednotlivých modelů pro lepší orientaci při výběru. Najdete v něm už i novou vlajkovou loď, kterou je USB 3.0/Thunderbolt audio rozhraní Fireface UFX+.
>>>