Z druhého břehu: jak hodnotí nahrávku Václava Vlachého kontrabasisté? Byli muzikanti skutečně spokojení? Ptáme se Miloslava Jelínka, vedoucího kontrabasového orchestru.

Miloslav Jelínek je vedoucí katedry smyčcových nástrojů na JAMU a samozřejmě výborný kontrabasista. Byl to on, kdo vedl natáčení kontrabasového orchestru, který snímal Václav Vlachý a o kterém jsme v Magazínu publikovali interview 18 špičkových kontrabasistů mikrofonem Rode NTR.

Které skladby jste natáčeli s 18 kontrabasisty a kde případně vyjdou?

Jedná se o propagační CD Brněnského kontrabasového orchestru a bylo vydáno v prosinci loňského roku. Obsahuje průřez repertoárem souboru různých stylů a období a prezentuje nejen technické a zvukové možnosti tohoto nástroje, ale rovněž brněnskou kontrabasovou školu, která má ve světě vynikající jméno. Skladby uvedené na CD jsou z velké části vlastní aranžmá.

Představte nám krátce vaši basovou formaci...

V Brněnském kontrabasovém orchestru účinkují kontrabasisté, kteří studují nebo vystudovali HF JAMU. Řada z nich nyní působí ve významných světových orchestrech, např. Berlínská filharmonie, Kremerata Baltica, Filharmonie Brno atd. Toto uskupení kontrabasistů je ve světě ojedinělé. K souboru se připojují také sólisté na různé nástroje. V tomto případě např. cimbál nebo harmonika.

Jak jste spokojeni s nahrávkou Václava Vlachého?

Václav Vlachý je vynikající zvukový mistr, se kterým jsem měl možnost spolupracovat již dříve. Spolu s režisérem, panem Janem Kyselákem, tvoří naprosto skvělý tým, jejich nahrávky jsou zpracovány výborně nejen po technické stránce, ale jejich hodnota spočívá rovněž ve vysoké úrovni hudebního zpracování.

Hudební ukázky

Dvojice nahrávek v podání Brněnského kontrabasového orchestru, nasnímaných mikrofony RODE NTR.

Nane cocha nane gad

Metallica - Nothing Else Matter

Václav Vlachý říkal, že jste nakonec zvolili zvuk z ribonnových/páskových mikrofonů Rode NTR, a to z ambientní pozice (tj. s větším odstupem od orchestru). Proč takto?

Co se týče mikrofonů, nejsme technickými odborníky, ale typ mikrofonů jsme vybrali na základě zvukové kvality, která odpovídala našim představám. Díky vhodně zvoleným mikrofonům byla rovněž zachována přirozená barva a tón kontrabasů. Při snímání kontrabasu, je na rozdíl např. od houslí, hodně slyšet tah smyčce po strunách, či dopad prstů na struny, z tohoto důvodu jsme zvolili větší odstup mikrofonů od nástroje.

 

Přečtěte si také některou z recenzí páskového mikrofonu RODE, které na DISK Magazínu najdete.

     
     
  Kde koupit RODE NTR?  
     
     

Chcete se dozvědět více?

Pavol Behún

Pavol se dlouhodobě věnuje studiovým mikrofonům a pódiovému vybavení pro kytaristy, klávesisty i další hudebníky. Jako dlouholetý kytarista a zkušený producent má k těmto produktům velmi blízko.

Kontaktovat jej můžete na rode@disk.cz.

Produkty, o kterých se píše v tomto článku, najdete i v našem eshopu:
Líbí se Vám tento článek? Pošlete ho dál!
Přečtěte si také další související články:

Komentáře