logo Disk

Stream - Kategorie

Gauss 7 ve studiu Ladislava Šišky

Velice nás těší, když nás osloví náš spokojený zákazník. Skvělý muzikant, skladatel a neustále dobrou náladou zářící Ladislav Šiška se rozhodnul obohatit své domácí studio o další pár nearfield monitorů. Záměrem bylo pořízení univerzálních monitorů pro náběry, postprodukci i mastering.

>>>
Recenze

Recenze: Heritage Audio - BritStrip (Muzikus)

Před dvěma lety vypustila na trh značka Heritage Audio jedinečný channel strip BritStrip, do nějž otiskla to nejlepší, čeho během svého vývoje dosáhla. Preamp typu 73, třípásmový EQ a diodový kompresor limiter. Jakého hodnocení se dočkal od kytaristy a studiového pracovníka Romana Helcla?

„Jedná se o vyvrcholení vývoje jejich „neveovského“ předzesilovače série 73JR s funkcí Thru, která umožňuje reamping přes externí zařízení. Samozřejmostí je třípásmový parametrický ekvalizér s laditelným hi-pass filtrem a diodový kompresor s možností externího sidechainu.“ „BritStrip je naprosto skvělý channnel strip, zvláště pokud se pídíte po jednom konkrétním „britském“ ikonickém vintage zvuku. Vřele jej doporučuji každému, kdo nahrává akustické nástroje a zpěv. BritStrip je prostě „padesát let“ analogového designu v jednom 1U racku. Do digitálního světa nahrávek dokáže vtisknout analogový otisk starých časů, ale navíc má vychytávky, které původní výrobky ani nemohly mít.“

Roman Helcl

Přečíst celou recenzi

Koupit BritStrip na shop.disk.cz

Přečtěte si také:

Recenze: Heritage Audio - BritStrip (MusicTech)

Heritage Audio sídlí v Madridu, ale kořeny jeho nejnovějšího produktu, 1U rackového channel stripu, sahají až do Velké Británie. Na základě návrhů nedávno zesnulého skvělého Rupert…

Recenze: Heritage Audio - BritStrip (audiozone.cz)

„Tento přístroj je opravdu vynikající ve všech směrech. Equalizer je velmi skvěle koncepčně vyveden. Je velice jemný, muzikální, ale přitom dokáže se zvukem výtečně zahýbat.“ „Komp…

Chcete se dozvědět více?

Roman Jež

Roman se více než třicet let zabývá studiovou prací se zvukem, programováním syntetizérů i jiné techniky. Působí v několika kapelách, divadlech a přednášel hudební akustiku na JAMU a VUT. Patří proto mezi naše zkušené studiové odborníky. 

Kontaktovat jej můžete na roman.jez@disk.cz

>>>
Studio

Recenze: ESI - MAYA 22 USB (Muzikus)


MAYA 22 USB německého výrobce ESI patří mezi nejmenší zvukové karty na trhu. Je proto až překvapující, co se do zařízení o velikosti větší cigaretové krabičky podařilo vměstnat. Ohromný výkon převodníku studiové kvality (až 96 kHz / 24 bitů), mikrofonní kombinovaný vstup XLR/TRS s phantom napájením pro zapojení kondenzátorových mikrofonů, Hi-Z vstup pro přímé zapojení kytar a baskytar bez nutnosti užití DI-boxu, stereo vstup (cinch) pro zdroje signálu linkové úrovně, výstup pro monitoring a nezávislý sluchátkový výstup - to je dostatečný výkon a konektivita nejen pro muzikanty na cestách, ale i pro malá domácí nahrávací studia. Více o tomto malém-velkém zařízení v recenzi Milana Kopeckého.

Přečíst celou recenzi

Koupit MAYA 22 USB na shop.disk.cz

Přečtěte si také:

Recenze: ESI U22 XT cosMik Set (Muzikus)

"Už je to skutečně pár let, co jsem měl doma (a roky mi v amatérských podmínkách dobře sloužila) zvukovou kartu ESI U24. Tenkrát jsem se ptal jednoho profesionála a on se úplně div…

Recenze: ESI UGM192 (audiozone.cz)

"Sám výrobce jej neoznačuje jako audio rozhraní, ale jako audio adaptér. Zprvu jsem moc nechápal proč, ale po prvním seznámení to bylo jasné. UGM192 může pracovat i samostatně bez…

>>>
Aktuality

Mix a mastering s procesory Heritage Audio Zkušenosti z praxe zvukového mistra Broňka Šmida

Zkušený dlouholetý studiový zvukový mistr a muzikant Broněk Šmid se rozhodl doplnit své nahrávací a postprodukční zvukové pracoviště o další analogové pomocníky, kteří jsou určeni zejména pro mix a mastering. Přečtěte si Broňkovy pocity, názory a zejména zkušenosti, které vznikly při práci nejen s těmito dvěma procesory během mixu i masteringu.

>>>
Recenze

Recenze: Heritage Audio - BritStrip (audiozone.cz)


Tento přístroj je opravdu vynikající ve všech směrech. Equalizer je velmi skvěle koncepčně vyveden. Je velice jemný, muzikální, ale přitom dokáže se zvukem výtečně zahýbat.“ „Kompresor měkce zabírá a velmi citlivě pracuje s nabíraným materiálem. Činí zvuk mnohem pevnějším a silnějším.

Závěrem chci říci, že zde se opravdu inženýři od Heritage Audio předvedli v plné kráse. Tento analogový klenot bychom si všichni (my, co ho nemáme) měli pořídit, protože svět tvrdých nul a jedniček je s ním najednou měkčí, nadýchanější a barevnější.

Tak hodnotí muzikant a zkušený studiový inženýr Petr Los channel strip BritStrip z díly Heritage Audio. Vyzkoušel jej nejen při své studiové práci, ale i při živé produkci pro náběr smyčcového kvartetu a piána. Dokonce pro vás připravil i několik zvukových ukázek, které společně s detailním hodnocením najdete v recenzi na portálu Audiozone.cz.

Přečíst celou recenzi

Koupit BritStrip na shop.disk.cz

Přečtěte si také:

Heritage Audio: BritStrip

V novém plně analogovém channel stripu španělské značky Heritage Audio je obsaženo to nejlepší ze všech předchozích modelů. Klasický oceňovaný předzesilovač řady 73 s novými trans…

Recenze: Heritage Audio - BritStrip (MusicTech)

Heritage Audio sídlí v Madridu, ale kořeny jeho nejnovějšího produktu, 1U rackového channel stripu, sahají až do Velké Británie. Na základě návrhů nedávno zesnulého skvělého Rupert…

Chcete se dozvědět více?

Roman Jež

Roman se více než třicet let zabývá studiovou prací se zvukem, programováním syntetizérů i jiné techniky. Působí v několika kapelách, divadlech a přednášel hudební akustiku na JAMU a VUT. Patří proto mezi naše zkušené studiové odborníky. 

Kontaktovat jej můžete na roman.jez@disk.cz

>>>
Aktuality

Recenze: RME Fireface UCX II (audiozone.cz)

Značka RME je synonymem kvality a jejich produkty jsou již považovány za standard, podle kterého se posuzují kvality konkurence. S novým audio rozhraním RME Fireface UCX II ale konkurence jen stěží udrží krok. Nástupce oblíbeného Fireface UCX, nový UCX II, je nejvýkonnější rozhraní o velikosti 1/2U racku, jaké kdy v RME vytvořili. Flexibilní a mobilní UCX II není pouze USB audio rozhraní pro Mac/PC a iOS, ale zastane také práci dobře vybaveného digitálního mixpultu či vícestopého rekordéru a to s možností plné kontroly pomocí předního panelu, tedy bez použití počítače. Je tak vhodný pro jakoukoliv aplikaci, ať už ve studiu či při živém nahrávání.
Jen několik údajů: 40 kanálů (20-in/20-out), 24bit/192 kHz, ADAT, AES, SPDIF, word clock, výkonné mikrofonními vstupy, software TotalMix FX s parametrickým ekvalizérem, zpracováním dynamiky a prostorovými efekty pro každý kanál, DigiCheck pro měření, testování a analýzu digitálních audio streamů, MIDI I/O a mnohem více. Do jednotky o velikosti polovičního racku se tedy vešla taková konektivita a funkce, které se často rozkládají na dvou až třech 19 palcových panelech. Proč je RME Fireface UCX II bezkonkurenční zařízení, které stojí za pozornost, se podrobněji dočtete v recenzi zvukového mistra MgA. Ing. Ondřeje Urbana Ph.D.

Přečíst celou recenzi

Koupit Fireface UCX II a shop.disk.cz

Přečtěte si také:

RME Fireface: Audio rozhraní s dobrou pověstí

Je tomu už 17 let, co německá značka RME vypustila na trh svoje první externí audio rozhraní Fireface 800. Byl to vůbec první počítačový audio převodník s rozhraním FireWire 800 a …

RME: Fireface UCX II

Novinkový model audio rozhraní Fireface UCX II je menší verzí rackového UFX II. Vedle funkcí klasického USB audio rozhraní je UCX II i plnohodnotným multitrackovým audio rekordérem…

>>>
Recenze

Recenze: Black Lion Audio: Bluey – lepší než originál (Muzikus)

 

Některé věci se nemohou odehrát bez náhody a souhry okolností. To je i případ vzniku mono FET kompresoru Bluey. Zvukový inženýr Chris Lord-Alge, který stojí za slavnými alby Madonny, Rolling Stones, Green Day, Bon Jovi a dalších si totiž během prací na svých nahrávkách všiml, že jeden z jeho originálních 1176 zní jinak než ostatní.

Roman Helcl

Lepší zvuk jednoho 1176 byl důvod k oslovení odborníků na tuning z Black Lion Audio, kteří vyvinuli přesnou kopii tohoto kusu kompresoru/limiteru, a tak vlastně vznikl Bluey. Kompresor oproti originálu navíc umožňuje paralelní kompresi a nabízí spřažení s dalším Bluey pro zpracování stereofonního signálu. Podrobnosti o tomto jedinečném kompresoru pro zpěv, nástroje, mix i mastering se dozvíte v recenzi multižánrového kytaristy a publicisty Romana Helcla, kterou najdete v zářiovém čísle Muzikusu.

Přečíst celou recenzi

Koupit Bluey na shop.disk.cz

Přečtěte si také:

Recenze: Black Lion Audio Bluey (Sound On Sound)

Bluey od Black Lion znovu vrací na scénu slávu kompresoru 1176, který má na svém kontě více hitů než kterýkoliv jiný. Vznikl tak trošku šťastnou náhodou. Na jeho kvalitě to ovšem n…

Recenze: Black Lion Audio - Bluey (audiozone.cz)

Americká značka Black Lion Audio je pověstná modifikacemi studiových přístrojů, aby tyto zněly ještě lépe a dosahovaly špičkových parametrů. Nabyté zkušenosti vývojáři značky zúroč…

Recenze: Black Lion Audio - Revolution 2x2 (audiozone.cz)

Revolution 2x2 je k dokonalosti dotažená USB zvuková karta od Black Lion Audio s bohatým softwarovým vybavením. Díky vynikajícím vlastnostem je určena pro malá i domácí studia nebo…

>>>
Recenze

Recenze: M-Audio Hammer 88 Pro (audiozone.cz)

 

Využijte potenciál všech svých virtuálních nástrojů s realistickým pocitem a odezvou skutečného klavíru. A jak řekl legendární hudební minimalista Yngwie Malmsteen “víc je víc”. :-) Přesně v takovém duchu se představuje nový MIDI keyboard M-Audio Hammer 88 Pro. PLNÁ KLAVIATURA! (88 kláves) s tlakovou odezvou a precizní kladívkovou mechanikou. Osm faderů, 16tlačítkový pad pro ovládání sampleru a drum machine, pitch band, modulation a mnoho dalších individuálně programovatelných ovládacích prvků, kompatibilita se všemi oblíbenými DAW (Studio One, ProTools, Logic, Cubase…) a dokonce také s iOS – to vše je nový USB-MIDI keyboard kontroler Hammer 88 Pro. Více se o této novince dozvíte v obsáhlé recenzi klavíristy Jiřího Neužila.

Přečíst celou recenzi

Koupit Hammer 88 Pro na shop.disk.cz

Přečtěte si také:

M-Audio: Hammer 88 Pro

Hammer 88 Pro je řídící klaviatura s kladívkovou mechanikou a plným rozsahem 88 kláves. Nový model navazuje na oblíbený keyboard Hammer 88, nabízí ovšem mnohem širší možnosti ovlád…

>>>
Recenze

Recenze: PSI Audio AVAA C20 (Muzikus)

„Jedním ze stěžejních problémů akustiky v nahrávacích studiích a akustiky v prostoru vůbec je vznik stojatého vlnění na basech. Na rozdíl od středních a vysokých frekvencí se vzhledem k větší délce vlny basy tlumí mnohem obtížněji. Závěsy je nepožerou, koberce nepohltí, molitanové jehlany nerozptýlí. A tento přístroj s tím dokáže něco udělat.“

Basová past AVAA C20 od Avantone Pro, slouží k potlačení stojatého vlnění v menším uzavřeném prostoru. Spíše než k zásadnímu vnímání akustiky pomůže tam, kde v málo zatlumeném prostoru přeznívá něco hodně basového, co by nemělo. Přečtěte si o jejích výhodách na webu Muzikusu.

Přečíst celou recenzi

Koupit AVAA C20 na shop.disk.cz

Přečtěte si také:

PSI Audio: A17-M (new) Etalon studiového poslechu

  Vývojáři švýcarské značky PSI Audio se před časem rozhodli své monitorové řady opět posunout o krok blíže k dokonalosti. Tentokrát se zaměřili na ještě realističtější podání vys…

PSI Audio ve studiu Michala Pelanta

Profesionálové sázejí na profesionální techniku. I proto Michal Pelant zvolil do svého studia jako další poslech monitory švýcarské značky PSI Audio – A17-M. Dvoupásmové aktivní mo…

Akustický absorbér PSI AVAA C20 - pod drobnohledem magazínu Audiodrom

PSI Audio AVAA C20 rychle a účinně eliminuje nízkofrekvenční vlnění v prostoru (dle výrobce v oblasti spektra 15 až 150 Hz), což zajišťuje čistý a přesný zvukový přednes vašeho rep…

>>>
Recenze

Rupert Neve Designs: 5211 - dvojkanálový předzesilovač

Prvním a nejdůležitějším prvkem studiového elektroakustického řetězce jsou po mikrofonech nesporně mikrofonní předzesilovače. Od jejich kvality a vybavení se odvíjí vše ostatní, co se signálem můžete (nebo už nemusíte) dál dělat. Při použití kvalitního preampu mnohdy už nepotřebujete do cesty zařazovat další procesory. Poslechněte si názor Michaela Vašíčka, který ve svém studiu vyzkoušel duální mikrofonní předzesilovač 5211 s laditelnou HPF a kouzelnou Texture z dílny Rupert Neve Designs.

Během mé dlouholeté studiové praxe mi rukama prošlo velké množství mikrofonních preampů. 5211 od Rupert Neve Designs považuji ale opravdu za to nejlepší, co jsem kdy slyšel. Při použití jakýchkoli mikrofonů včetně dynamických a dokonce i páskových je zvuk naprosto transparentní, čistý, muzikální a dynamický. Navíc při použití Silk Texture můžete signál ještě obohatit o vyšší harmonické složky s možností regulace jejich intenzity. Vážně uvažuji o pořízení několika 5211 pro náběry nejen vokálů.

Michael Vašíček

Koupit 5211 na shop.disk.cz

Rupert Neve Designs na shop.disk.cz

Přečtěte si také:

RUPERT NEVE DESIGNS 5211

Novinkou od Ruperta Neve je dvoukanálový mikrofonní předzesilovač 5211. 5211 je vylepšeným následovníkem preampu 5012 (mimochodem prvního výrobku pod značkou Rupert Neve Designs) v…

Rupert Neve Designs – Tape emulator 542

Pro všechny milovníky záznamu na magnetofonový pás je určen vynikající analogový emulátor magnetofonu 542 od Rupert Neve Designs. Vyrábí se ve verzi API 500 jako jednokanálový emul…

Rupert Neve Designs – Portico II MBP

Portico II MBP z dílny americké značky Rupert Neve Designs je jedinečný masteringový procesor pro finální úpravu zvuku nebo pro použití v podskupině jako BUS procesor. Kromě kompre…

Rupert Neve Designs: 5025 – zvuk budoucnosti v limitované edici

Rupert Neve Designs, synonymum pro top kvalitu v oblasti studiové techniky, opět posouvá laťku na vyšší úroveň; představuje svou nejnovější limitovanou edici dvojitého mikrofonního…

>>>
Recenze