logo Disk

Stream - Kategorie

Zóny ve stereu a co za nástroje do nich umísťujeme Položte nástroje ve stereu, kam patří, a mix začne hrát!

Stereo architektura má své zákonitosti, které úzce souvisejí s tím, že zvuk přijímáme dvěma ušima. Jinak bude nástroj znít, když jej položíme doprostřed panorama a jinak na kraj. Dá se to využít? K jakým zkušenostem došli erudovaní zvukoví mistři, jejichž mixy hrají tak bezvadně?

>>>
Tipy & Triky

Samplery změnily muziku Jak si vybrat kvalitní sampler a jak s ním pracovat?

Kdo by dnes v domácím studiu nepoužíval sampler! Některé ale znějí živěji, jiné přes všechny snahy unyle a mrtvě. Čím to? A proč pomocí nich řada muzikantů vytvoří parádní skladby a jiným prostě nehrají? Jak vypadají vlastně samplery zevnitř a jak je správně používat?

>>>
Tipy & Triky

Rozdíly mez mikrofonními technikami XY, ORTF a NOS Pro jaký stereo obraz se hodí více či méně!

Zvukoví mistři oceňují mikrofonní párové techniky tehdy, pokud potřebují zachytit hudební soubor z jednoho místa. Mezi nejexponovanější metody, používající kardioidní směrovou charakteristiku, patří XY, ORTF a NOS. Každá metoda je ale tak trochu jiná, každá má své klady, ale i zápory.

>>>
Tipy & Triky

Záleží na kabelech? Aneb z čeho jsou kabely vyrobeny a jaké jsou mezi nimi rozdíly

Určitě už jste slyšeli, že je kabel jako kabel a že použití levného nebo drahého kabelu není nijak poznat na výsledku. Není to úplně pravda. V tomto článku se zaměříme na konstrukci nástrojových, mikrofonních, reproduktorových a obecně propojovacích audio kabelů. Vysvětlíme si, jaké jsou mezi nimi rozdíly a proč na kabelech skutečně záleží.

>>>
Tipy & Triky

Domácí studio pro nevidomé: jaký hardware? Produkty, které vám pomohou při nahrávání a míchání hudby!

Jména jako Ray Charles nebo Stevie Wonder nás přesvědčují, že nevidomí muzikanti mají celému světu co říci. A že jsou skvělí! Dnes ale většina lidí nahrává a míchá doma. Jak je na tom technika pro domácí studio? Může nevidomým muzikantům pomoci nebo je spíš odradit?

>>>
Tipy & Triky

Poznáváme Studio One: 12 Funkce na dolní liště Nachystejte si režim nahrávání, který přesně potřebujete.

Na první pohled se může zdát, že na transportních a nahrávacích funkcích není nic objevného. Můžete je ale nastavit pro průběžné nahrávání, letmý střih, přepisování, nachystat si návěští a řadu dalších vychytávek. A pak práce běží jak po másle.

>>>
Tipy & Triky

Trigrujeme bicí Živé bicí s perfektním průrazným zvukem!

Trigrování bicích a následné doplnění o samply z databanky patří dnes k běžným zvukařským standardům. Budete se divit, že k téhle operaci vlastě nic moc nepotřebujete. Vše máte ve vašem nahrávacím a editačním programu. Jak to ale udělat, abych měl spojení s původní akustickou nahrávkou co nejlepší? To už tak snadné není.

>>>
Tipy & Triky

Malujeme barvy ekvalizérem Jaký témbr podpoříme různými frekvenčními pásmy?

Většina ekvalizérů dělí člověkem slyšitelné spektrum do tří pásem: basů, středů a výšek. Každé z nich však obsahuje ještě další podúrovně. Dílčí pásma. Víte, odkud a kam sahají? A jakou barvou barvu jimi můžete podpořit?

>>>
Tipy & Triky

Poznáváme Studio One: 11. Browser Najděte a rychle zprovozněte virtuální nástroj, efekt či smyčku!

Vyhledávání nejrůznějších dat je činností, kterou se zvukový mistr v počítačovém 21. století dnes a denně trápí. A není nad dobrý systém, jež mu jde na ruku a šetří jeho čas. Jaké vyhledávací nástroje nabízí Studio One? A jak s nimi pracovat, abych zrychlil své workflow?

>>>
Tipy & Triky

Dolaďovat dolaďovači či nedolaďovat? Toť otázka! Jaké existují dolaďovací SW nástroje a jak je správně používat!

Dolaďovací programy existují od 90. let minulého století. A dnes se stávají běžnou součástí DAW. Rozdělili muzikanty i zvukaře na 2 tábory: ty, co na ně spoléhají a často naprosto nekriticky, a ty, co je ortodoxně odmítají. Podívejme se, co jsou silné a slabé stránky „dolaďovačů“ a vůbec co přepočítáváním výšek ve spektru „pášeme“ a páchat budeme.

>>>
Tipy & Triky