Mix, který dobře zní a tlačí dopředu, není dílem náhody, ale správným využitím několika rovin v nahrávce. Kromě panorama je to i frekvenční rovina, tedy od basů přes středy až k výškám. Pokud víte, jak do ní nástroje správně umístit a pracovat s nimi, aby se navzájem synergicky podporovaly, je vyhráno.
>>>Akustickou kytaru si můžete sami velice kvalitně nahrát a upravit v domácím studiu. Jen musíte vědět, co za mikrofony použít a na které části nástroje je nasměrovat. A také co hrát.
>>>V domácím studiu dokážeme s kvalitním mikrofonem a zvukovou kartou natočit lidský hlas velmi dobře. Horší je to se spíkrem. Každý má jiné dispozice. Pokud budeme poslouchat, jak vyslovuje a nastavíme mu správně mikrofon, hodně čitelnosti souhlásek pomůžeme. Jak?
>>>RØDE Connect je jeden z nejjednodušších programů, pomocí kterého můžete nahrávat podcasty v profesionální kvalitě. Stačí vám k tomu pouhý počítač a příslušný RØDE mikrofon. S nimi budete vytvářet skvěle znějící nahrávky, i když nemáte s úpravou zvuku žádné nebo jen minimální zkušenosti. Co tahle „vychytávka“ skrývá vlastně za tajemství?
>>>Určitě jste se setkali s tím, že převod do “hubenějšího“ formátu MP3 jedné skladbě ublížil více, zatímco druhé se příliš nedotkl. Čím to je? Mohu se zcizení při psaní, aranžování a mixování písničky vyhnout?
>>>Pokud použijete ve studiu difuzory s odpovídajícími rozměry na správných kmitočtových pásmech, muzikanti se uslyší mnohem čitelněji. I zvukový mistr bude mít zřetelnější poslech. Víte, jak na to?
>>>Dozvuk – reverb patří mezi nejpoužívanější efekty. Neobejde se bez něj zpěv, sólový nástroj, ale také celý hudební soubor. Víte, jak jej správně nastavit, aby písničce neuškodil, ale naopak výrazně pomohl?
>>>Jaký mikrofon si pořídit pro zpěv? Který bude nejvhodnější do domácího studia? Někteří velebí mikrofon dynamický, jiní nedají dopustit na mikrofon kondenzátorový! Babo raď! Ale není to až tak těžké. Pomůžeme vám správně se rozhodnout.
>>>Hlídáte délky při nahrávání ve studiu, aby vizuálně přesně seděly na rytmické ose DAW programu? Nebo je pak následně editujete: zkracujete, nastavujete, posouváte. Pozor, lidské ucho neslyší to, co oko vidí na časové ose. Naše smysly se zpožďují. Jak?
>>>Pokud potřebujete ve studiu vyrovnat odrazy, aby nepřidávaly příliš nežádoucí pásma, ani moc basy, ani moc středy, ani příliš výšky, použijete pohltivé panely - absorbéry. Buď jimi kompletně vybavíte studio, anebo zatlumíte jen pásmo, které nepatřičně z barvy vylézá. Podívejme se na nabídku Vicoustic. Jaké panely nabízí a co za pásma pohltí.
>>>