Jaký mikrofon si pořídit pro zpěv? Který bude nejvhodnější do domácího studia? Někteří velebí mikrofon dynamický, jiní nedají dopustit na mikrofon kondenzátorový! Babo raď! Ale není to až tak těžké. Pomůžeme vám správně se rozhodnout.
>>>Hlídáte délky při nahrávání ve studiu, aby vizuálně přesně seděly na rytmické ose DAW programu? Nebo je pak následně editujete: zkracujete, nastavujete, posouváte. Pozor, lidské ucho neslyší to, co oko vidí na časové ose. Naše smysly se zpožďují. Jak?
>>>Pokud potřebujete ve studiu vyrovnat odrazy, aby nepřidávaly příliš nežádoucí pásma, ani moc basy, ani moc středy, ani příliš výšky, použijete pohltivé panely - absorbéry. Buď jimi kompletně vybavíte studio, anebo zatlumíte jen pásmo, které nepatřičně z barvy vylézá. Podívejme se na nabídku Vicoustic. Jaké panely nabízí a co za pásma pohltí.
>>>Drsnost tónu může u nástroje, lidského hlasu i mixu, tj. celkového zvuku hudebního bandu posílit výraz a přinést napětí. Jak ji ale vnímá posluchač? Existují nějaké parametry a nastavení, kdy na něj barva působí nejdrsněji?
>>>Respektujete při mixování a masteringu normy a doporučení vztahující se k žánrům a zvukovým platformám? Proč vlastně byly tyto normy vytvořeny a jak na to, aby vaším mixům pomohly a ne naopak?
>>>Jak mít daleko mikrofon od úst a kam jej nasměrovat? Co poradit herci či zpěvákovi, když mu to nezní nejlépe: má špatné sykavky, agresivní výbušné hlásky a nelibozvučný hlas? Co ve vokálu posílit, abyste mu pomohli?
>>>Informace k vašemu nahrávacímu programu jsou jen v angličtině? Nejste si jisti, co jednotlivé názvy a termíny znamenají? Pomůže vám náš slovníček! Bude vycházet na pokračování vždy po 3 písmenech z abecedy. A navíc jsme ke každému písmenu připojil i několik zajímavých tipů.
>>>Dokázat „vytunit“ nástroj tak, aby byl patřičně ostrý, ano moc, ani málo, není úplně snadné. Ještě větší dřina je to při masteringu s nahrávkou. Dá se ostrost, jako psychoakustický parametr nějak měřit a číselně vyjádřit? Dá. A pokud se seznámíte s výpočtem či křivkou, můžete ji dokonce od oka rychle porovnávat např. na třetino oktávovém filtru.
>>>Vybírat si mikrofon podle jednoho či dvou parametrů se nemusí vyplatit. Lepší je znát všechny jeho důležité vlastnosti a technické vztahy a vazby mezi nimi. Pak si vyberete ten nejvhodnější mikrofon. Neexistuje totiž jeden zcela ideální a univerzální. Obvykle jeden vyšperkovaný parametr ubírá kvalitu druhého. Šťastnou ruku!
>>>Slyšíme výšku tónu stejně, jak nám ukazují měřáky? Nezní melodie či harmonie posunuté na správných místech mírně nahoru či dolů mnohem lépe? Existuje řada faktorů, které lidský sluch ovlivňují. Podívejme se, jak je využít při nahrávání, ale i mixu.
>>>