logo Disk

Výpis - Tag

Nastavujeme nahrávací session, část první

Den D je tady. Píseň je vymyšlená, zaranžovaná. Všechno je zkontrolováno a připraveno na nahrávání – nástroje i vybavení studia. Dříve než začneme, je třeba udělat ještě několik rozhodnutí.

>>>
Tipy & Triky

Domácí (nahrávací) studio na startovní čáře

Začínáte s nahráváním? Snažíte se v celé problematice zorientovat? Nový seriál domácí (nahrávací) studio na startovní čáře vás provede základy. Dozvíte se, jak vybrat správné vybavení. Ukážeme vám, jak jej efektivně využít a také jaké jsou základní kroky při vzniku nahrávky.

>>>
Tipy & Triky

Na co byste si měli dávat pozor, než zmáčknete record?

Dříve než začnete nahrávat, neměli byste podcenit přípravu na nahrávací frekvenci. V profesionálním prostředí je běžné, že se o technickou část studia stará přidělený technik.

>>>
Tipy & Triky

Jak vybrat nejlepší zvukovou kartu?

Co je to zvuková karta? Abychom dokázali analogové signály převést do digitální podoby, potřebujeme zařízení, které tento převod provede. A k tomu používáme zvukovou kartu.

>>>
Tipy & Triky

Vybíráme počítač do studia

V předchozím dílu seriálu domácí (nahrávací) studio na startovní čáře jsme popsali pět nezbytných komponent pro vybavení nahrávacího studia. Pokud tedy chceme začít nahrávat, neobejdeme se bez počítače, zvukové karty, mikrofon(ů), nahrávacího softwaru a monitorů.

>>>
Tipy & Triky

5 základních komponent nahrávacího studia

Byť je nahrávání ve výsledku disciplína umělecká, opírá se nevyhnutelně o techniku a technologie. Na začátku je tedy třeba studio správně vybavit. Pro začínajícího zvukaře je vhodné si věci nekomplikovat. Proto vám ukážeme 5 základních komponent nahrávacího studia, bez kterých se skutečně neobejdete. Pojďme na to.

>>>
Tipy & Triky

Kombinujeme virtuální nástroje s živými

Dobrý sampler obsahuje kvalitní banku precizně upravených a perfektně znějících vzorků. Při jejich přehrávání jde ale poznat, že jsou spojovány uměle. Pokud k nim živým nástrojem dohrajete další spoje či vrstvy, melodie, figury a akordy ožijí. A nemusí jít o nijak složité pasáže.

>>>
Tipy & Triky

Nahráváme stopu po stopě: jak získat co nejlepší výsledek?

Nahrávání systémem postupného vrstvení stop má své zaručené výhody, ale nemusí vůbec dopadnout tak, jak když písníčku hraje kapela společně na pódiu. Co udělat pro to, aby skladba vestudiu dopadla stejně dobře jako na koncertu? Anebo ještě lépe?

>>>
Tipy & Triky

Proč to ve studiu nejde bez basových pastí

Ve studiu, zkušebně, učebně, koncertním sále ad. potřebujeme vyrovnanou kmitočtovou charakteristiku. Výšky a středy případně odtlumíme relativně snadno i lacino. Horší je to v basech. Tam už potřebujeme absorbéry rozměrnější, sofistikovanější a tím i dražší: basové pasti.

>>>
Tipy & Triky

Aditivní syntézou napodobíme většinu nástrojů

Aditivní syntéza je základní metodou, kterou sestavujeme barvu v syntetizérech, ale i v digitálních klávesových nástrojích či editačních programech. Pro zvukaře či producenta v domácím studiu se stává mocným nástrojem. Umožní mu vytvořit tradiční, anebo zcela nové barvy.

>>>
Tipy & Triky