logo Disk

Výpis - Tag

Jaké akustické obklady pohltí výšky a středy a jaké basy?

Pokud potřebujete ve studiu vyrovnat odrazy, aby nepřidávaly příliš nežádoucí pásma, ani moc basy, ani moc středy, ani příliš výšky, použijete pohltivé panely - absorbéry. Buď jimi kompletně vybavíte studio, anebo zatlumíte jen pásmo, které nepatřičně z barvy vylézá. Podívejme se na nabídku Vicoustic. Jaké panely nabízí a co za pásma pohltí.

>>>
Tipy & Triky

Nahráváme a mixujeme: umíte pracovat s drsností tónu?

Drsnost tónu může u nástroje, lidského hlasu i mixu, tj. celkového zvuku hudebního bandu posílit výraz a přinést napětí. Jak ji ale vnímá posluchač? Existují nějaké parametry a nastavení, kdy na něj barva působí nejdrsněji?

>>>
Tipy & Triky

9 rad, jak správně mluvit i zpívat na mikrofon

Jak mít daleko mikrofon od úst a kam jej nasměrovat? Co poradit herci či zpěvákovi, když mu to nezní nejlépe: má špatné sykavky, agresivní výbušné hlásky a nelibozvučný hlas? Co ve vokálu posílit, abyste mu pomohli?

>>>
Tipy & Triky

Slovníček pro zvukové mistry: Q - Z

Informace k vašemu nahrávacímu programu jsou jen v angličtině? Nejste si jisti, co jednotlivé názvy a termíny znamenají? Pomůže vám náš slovníček! Bude vycházet na pokračování vždy po 3 písmenech z abecedy. A navíc jsme ke každému písmenu připojil i několik zajímavých tipů.

>>>
Tipy & Triky

Nahráváme a mástrujeme: ostrost pomůže i uškodí

Dokázat „vytunit“ nástroj tak, aby byl patřičně ostrý, ano moc, ani málo, není úplně snadné. Ještě větší dřina je to při masteringu s nahrávkou. Dá se ostrost, jako psychoakustický parametr nějak měřit a číselně vyjádřit? Dá. A pokud se seznámíte s výpočtem či křivkou, můžete ji dokonce od oka rychle porovnávat např. na třetino oktávovém filtru.

>>>
Tipy & Triky

Ondřej Jirásek: mikrofony Avantone Pro nahrály bicí na jedničku!

Ondřej Jirásek píše hudbu různých žánrů, učí na JAMU instrumentalisty i skladatele, na VUT audio inženýry. Ve studiu Škroupova má roztočený koncert pro fagot, kde hrají i bicí. Zaznamenával je přes mikrofony Avantone Pro. Co říká na jejich zvuk?  Ptá se ho Jarda Musil. Poslechněte si hrubé vzorky bicích ze studia!

>>>
VIP

Natáčíme a mixujeme: slyšíme jinak, než ukazují ladičky?

Slyšíme výšku tónu stejně, jak nám ukazují měřáky? Nezní melodie či harmonie posunuté na správných místech mírně nahoru či dolů mnohem lépe? Existuje řada faktorů, které lidský sluch ovlivňují. Podívejme se, jak je využít při nahrávání, ale i mixu.

>>>
Tipy & Triky

Upravujeme domácí studio: neprůzvučnost a činitel pohltivosti

Domácí studio, nahrávací, ale i poslechová místnost by měly být dostatečně odtlumeny od nežádoucích zvuků zvenčí. A mít i správnou délku doznívání. Jak se chová energie v uzavřeném prostoru a jak se mění, když prochází zdí? Jak zamezit nežádoucímu protékání a zvýšit neprůzvučnost?

>>>
Tipy & Triky

Mixujeme a mástrujeme: co mohu vyčíst ze spektra

Dokážete rychlým pohledem na spektrum poznat, jaké obsahuje barvy? Kde je volno a můžete prostor zahustit a kde vás už clona nepustí? Víte, které barvy se dobře pojí či doplňují a které naopak mezi sebou perou? Osvojte si i vy tyto dovednosti!

>>>
Tipy & Triky

Recenze: Ondřej Fiedler - mikrofon WA-47 zní famózně

Producent Ondřej Fiedler dělá muziku pro Lenny, Kazmu, pracuje s Kryštofem i dalšími kapelami. Domácí i velká studia jsou pro něj běžným pracovním prostředím, a když si u nás vybral mikrofon WA-47 od Warm Audio, zajímalo nás jeho hodnocení. Vyzkoušel jej na vokálech i nejrůznějších nástrojích a jak dopadl? Přečtěte si jeho recenzi.

>>>
Recenze