logo Disk

Varhan Orchestrovič Bauer: Moje práce s Nuendem

Kategorie: Studio - Aktuality
DISK | 6. května 2009
Témata: nuendo


Varhan Orchestrovič Bauer (nar. 21. 1. 1969) je český dirigent, aranžér a skladatel. Věnuje se komponování filmové a scénické hudby. Kromě jiného, složil hudbu k filmům Goyovy přízraky, Český sen, Eliška má ráda divočinu, aj. Nevyhýbá se ani komponování hudby k reklamě, hudbě propagační. Založil vlastní orchestr (Okamžitý filmový orchestr), se kterým svou tvorbu nahrává. Dirigoval také Olomouckou filharmonii na turné Evy Urbanové, ale i London Symphony Orchestra při natáčení hudby k filmu Goyovy přízraky, v legendárním studiu Abbey Road.

Byl jsem před pár lety velice překvapen, když mi David Hysek ukázal program Nuendo, který mi byl od počátku daleko bližší než ProTools. Ale teprve po pár letech, co jsem se s ním naučil krok po kroku pracovat můžu ocenit všechny výhody, které tento program nabízí - kombinovat video, midi a audio mezi s sebou a ještě vše vylepšovat různými plug-ins. Virtuální VST instruments mohou kombinovat samply z živých nástrojů a se všemi možnými syntetickými barvami, takže můžete ničím neomezeni následovat svojí fantazii.
Nejvíce mi Nuendo pomohlo, když jsem pracoval na soundtracku pro Miloše Formana Goyas Ghosts. Symfonické demosnímky jsme natáčeli přes kvalitní mikrofony a převodníky v kostele s orchestrem a sborem - přímo do Nuenda se současným playbackem obrazu s TCR na LCD monitor přímo na můj dirigentský pultík.

Nuendo nám pak umožnilo střihat a kombinovat jednotlivé nahrávky hudby a jejich sound - v kontextu s obrazem, takže jsme mohli vytvořit několik zcela odlišných variant, aby si režisér mohl vybrat. David Hysek mě ve svém studiu Bathroom naučil nahranou hudbu sříhat, prolínat a používat všechny možné Plug-ins a Groups, na jejichž konci je nekonečné množství variant. Výsledek tak opravdu záleží jen na Vašich schopnostech a představivosti.

Varhan

Líbí se Vám tento článek? Pošlete ho dál!
Přečtěte si také další související články:

Komentáře