Dobrý sampler obsahuje kvalitní banku precizně upravených a perfektně znějících vzorků. Při jejich přehrávání jde ale poznat, že jsou spojovány uměle. Pokud k nim živým nástrojem dohrajete další spoje či vrstvy, melodie, figury a akordy ožijí. A nemusí jít o nijak složité pasáže.
>>>Nahrávání systémem postupného vrstvení stop má své zaručené výhody, ale nemusí vůbec dopadnout tak, jak když písníčku hraje kapela společně na pódiu. Co udělat pro to, aby skladba vestudiu dopadla stejně dobře jako na koncertu? Anebo ještě lépe?
>>>Ve studiu, zkušebně, učebně, koncertním sále ad. potřebujeme vyrovnanou kmitočtovou charakteristiku. Výšky a středy případně odtlumíme relativně snadno i lacino. Horší je to v basech. Tam už potřebujeme absorbéry rozměrnější, sofistikovanější a tím i dražší: basové pasti.
>>>Aditivní syntéza je základní metodou, kterou sestavujeme barvu v syntetizérech, ale i v digitálních klávesových nástrojích či editačních programech. Pro zvukaře či producenta v domácím studiu se stává mocným nástrojem. Umožní mu vytvořit tradiční, anebo zcela nové barvy.
>>>Pokud na analogovém, digitálním či virtuálním pultu dobře nastavíte sběrnice, ušetříte spoustu práce i času. Měli byste ale vědět, co znamenají termíny BUS, GROUP, FX, EFT, Aux, PFL, AFL ad. Jaké cesty jimi otevírám a kam signál následně vedeme.
>>>Buďte kreativní a zkuste různými syntézami vyrábět nové a zajímavé barvy. Vysvětlíme vám, na jakém principu každá ze syntéz funguje a inspirujeme k tomu, abyste si formou hry a zábavy vytvořili vlastní rejstříky.
>>>Co vše byste měli vzít v úvahu při stavbě, úpravě a vybavování místnosti určené pro podcasting? 5 tipů vám jednoduše a přehledně poradí, jak na to.
>>>Zajímavým, ale často opomíjeným kritériem při výběru nové zvukové karty může být, nebo by měl být i hudební software tzv. DAW (Digital Audio Workstation), který je dnes již celkem standardně, se zvukovou kartou dodáván.
>>>Důležitou roli při propojování nástrojů, mikrofonů, předzesilovačů i efektových procesorů hrají nejen kabely, ale také impedanční úrovně vstupů a výstupů. Podívejme se, co ve spektru dokáže správné propojení zachovat a jaká zařízení bychom měly správně vést na jaké impedanční vstupy.
>>>Zařídit si a zorganizovat domácí studio tak, abyste měli vše při ruce, je důležité. Podívejte se, jaké existují možnosti i jaké zkušenosti mají ti, co se studiovým nábytkem či vybavením studia dlouhodobě zabývají.
>>>