logo Disk

Stream - Kategorie

4 pilíře mixu – část třetí Domácí (nahrávací) studio na startovní čáře

Kategorie: Studio - Tipy & Triky Tomáš Nykl | 05.11.24

V dalším pokračování o 4 pilířích mixu se podíváme na poslední část – na frekvenční úpravy. Když začneme mluvit o frekvencích v kontextu mixu, můžeme je vnímat jako barvu zvuku. Pro úpravu této části nahrávky používáme základní zvukařský nástroj – ekvalizér.

>>>

4 pilíře mixu – část druhá Domácí (nahrávací) studio na startovní čáře

V předešlé části seriálu jsme se zaměřili na fundamenty mixu. Jeho základem jsou 4 pilíře. Dva z nich – hlasitost a panoramu – jsme popsali v první části. V tomto pokračování vám přiblížíme další pilíř, který souvisí s úpravou dynamiky.

>>>
Tipy & Triky

4 pilíře mixu Domácí (nahrávací) studio na startovní čáře

Je jediný způsob, jak napsat písničku? Je jediný způsob, jak zahrát C dur na kytaře? Samozřejmě že ne. Vše týkající se tvorby hudby i zvuku je kreativní činnost, při níž existuje nespočet možností, jak dojít k dobrému výsledku. Na druhou stranu existují jistá pravidla, která je dobré dodržovat. Bez ohledu na to, jakou cestu při míchání zvolíme.

>>>
Tipy & Triky

Základy mixu Domácí (nahrávací) studio na startovní čáře

Náš projekt je připravený na mix. Můžeme tedy začít. Dříve, než se do mixu pustíme, zkusme si definovat, co vlastně mix je a jaký je jeho účel.

>>>
Tipy & Triky

Příprava projektu na mix Domácí (nahrávací) studio na startovní čáře

Dříve, než se naplno pustíme do míchání stop, měli bychom projekt na mix připravit. Tato příprava zahrnuje jak organizaci projektu, tak některá technická nastavení.

>>>
Tipy & Triky

Šetříme čas v nahrávacím studiu Domácí (nahrávací) studio na startovní čáře

V předešlém dílu seriálu jsme se dívali blíže na to, jak upravit hrubě nahrané stopy a připravit je na mix. Dnes se podíváme na nahrávání více globálně z pozice efektivního využití času.

>>>
Tipy & Triky

Základy editace zvuku. Získejte „best of“ z vašeho záznamu část 2. Domácí (nahrávací) studio na startovní čáře

V předešlé části seriálu jsme popsali základní čištění stop. Také jsme zmínili, že do editace zahrnujeme úpravu načasování (timing) a opravy intonace. V tomto pokračování se podíváme, jak editování zrychlit, a na úpravy timingu a dolaďování.

>>>
Tipy & Triky

Základy editace zvuku a získejte „best of“ z vašeho záznamu část 1. Domácí (nahrávací) studio na startovní čáře

Právě jste dokončili záznam vaší nové písně a chystáte se ji rovnou smíchat? V tom případě jste přeskočili zásadní krok – úpravu hrubých nahraných stop pomocí editačních úprav. V další části tohoto seriálu se podíváme blíže, co do procesu editace zahrnujeme a proč se jí věnovat.

>>>
Tipy & Triky

Nahrávejte rychleji – využijte vlastností vašeho DAW Domácí (nahrávací) studio na startovní čáře

Pokud ve studiu stojíte ve dvojroli zvukař/hudebník, je složitější pracovat tak, aby se nahrávání nezadrhlo na technických aspektech. V takovém okamžiku chceme obsluhu studia a DAW co nejvíce zjednodušit. Jak postupovat, aby byl záznam plynulý a rychlý?

>>>
Tipy & Triky

Úprava zvuku před vstupem do záznamu Domácí (nahrávací) studio na startovní čáře

Často dostávám otázky, zda je vhodné v domácím studiu upravovat zvuk dříve, než ho uložíme v DAWu. Tedy zda má být zvuk upravený mezi jeho zdrojem a záznamovým zařízením. V tomto díle se na tento aspekt podíváme blíže.

>>>
Tipy & Triky