Legendární studiový mikrofon od Neumanna, který má ve svém arzenálu prakticky každé profesionální studio na světě, se stále vyrábí a zhruba půl století od prvního uvedení na trh začínají na majitele nahrávacích studií „vystrkovat růžky“ také jeho imitace od velmi seriózních firem.
>>>
Kytarový ekosystém TONEX společnosti IK Multimedia, věrně emulující kytarové zesilovače, kabinety, efekty a kompletní kytarové sestavy, vzbuzuje mezi kytaristy stále více emocí a dostává se do stále širší obliby.
Pokročilé kytarové emulace TONEX můžete získat jako mobilní aplikaci, samostatný počítačový program, zvukovou kartu a nebo rovnou kytarový TONEX Pedal, který nabízí v jednom kompaktním řešení celý ekosystém, intuitivní ovládání a praktickou konektivitu.
Právě o něm je následující recenze magazínu MUSICstage.
Přečíst celou recenzi na Musicstage.cz
Koupit TONEX Pedal na shop.disk.cz
Mezi námi jsou tací, včetně mě, kteří nikdy nevymění krabičky a aparáty za digitální All In One Solution za desetitisíce. Protože v bazaru vždycky čeká nové kombo, hlava či bedna z…
Nový, a nebojme se použít přívlastek revoluční software AmpliTube TONEX od společnosti IK Multimedia nyní dostal podobu podlahového efektového pedálu, který můžete snadno zařadit d…
Čím více se svět modelování kytarových zesilovačů rozšiřuje, tím více se objevuje nových variant a možností. Je radost sledovat, jak výrobci přicházejí s novými nápady. IK Multimed…
Už dávno pryč jsou doby malých plastových PC repráčků, které sice nějaký zvuk vydávaly, ale jen stěží se dalo mluvit o nějaké kvalitě zvukového přednesu. Ať už hrajete počítačové hry nebo sledujete filmy, zvuková složka je nepostradatelná a kvalitní zvuk výrazně rozšíří divákův prožitek.
Toto je pak samozřejmostí, pokud se poohlížíte po reproduktorech právě pro kvalitní domácí poslech hudby.
Magazín živě.cz se v následujícím testu pokusil srovnat menší dvoupásmové aktivní reproduktory v cenovém rozmezí 3 až 7 tis. Kč, které jsou svou konstrukcí primárně určeny jako doplňující reproduktory k PC, TV apod., ale nebál se do testu zahrnout také studiové monitory (zde konkrétně KRK Rokit 5G4, Presonus Eris E5 BT nebo M-Audio BX4 BT), určené pro kritický profesionální poslech, které bývají pro tento druh domácího, řekněme volnočasového, poslechu často opomíjeny. Přitom právě tyto reproduktory byly pro přesný a vyvážený poslech hudby přímo zkonstruovány.
Které reproduktory hrály nejlépe a které uspěly celkově v mnoha dalších kritériích, ze kterých se srovnávací test skládal?
Pokračujte k obsáhlé recenzi ZDE.
Přečíst celou recenzi na Živě.cz
Značka KRK představila čtvrtou generaci studiových referenčních monitorů řady Rokit. Modely nové řady Rokit G4 jsou k dispozici s 5”, 7” 8” a 10” woofery, přičemž největší model na…
PreSonus Eris E3.5 BT a E4.5 BT jsou perfektní volbou pro každého, kdo si i v domácích podmínkách chce dopřát zvuk studiové kvality. Díky Bluetooth připojení můžete přehrávat hudbu…
Společnost M-Audio, výrobce studiového vybavení, přichází s dalšími přírůstky do populární série monitorů BX. K původním modelům BX3 a BX4 se nově přidávají monitory BX3 BT a BX4 B…
Legendární elektronkový optokompresor/limiter LA2A je jedním z nejpoužívanějších a pravděpodobně nejvíce kopírovaných studiových procesorů všech dob. Originál je tu s námi více než 50 let a jeho charakteristický zvuk uslyšíte na většině světových nahrávek, které formovaly a stále formují moderní hudební historii. Jeho reinkarnací je dnes na trhu nespočet a to nejen ve světě hardwaru, ale i softwarový plugin tohoto kompresoru bude pravděpodobně ten první na který narazíte nebo který si koupíte v mnoha provedeních, často už jako součást DAW.
Magazín Audiozone se v následujícím testu zaměřil na fyzickou reinkarnaci tohoto kompresoru z produkce švédské butikové společnosti Lindell Audio a jejich verzi s názvem LiN2A. Nejedná se zde o srovnání s originálem, ale přímý test, včetně zvukových ukázek. Jak LiN2A obstojí s bicími, hlasem či baskytarou?
Pokud hledáte opravdu kvalitní analogový kompresor a nechcete se dostat do statisícových částek za původní originál nebo jeho reinkarnovanou novou verzi, pak může být klon z produkce Lindell Audio přesně to, co hledáte.
Podrobná recenze produktu ZDE.
Přečíst celou recenzi na Audiozone.cz
Stejně jako švédská auta či švédská trysková letadla patří mezi nejlepší na světě, i předzesilovače, ekvalizéry a kompresory firmy Lindell vynikají svou nespornou kvalitou.…
Dalším 19“ přírůstkem Lindell Audio je kompresor/limiter LiN2A. Už název naznačuje inspiraci legendárním LA-2A, který vdechnul duši tisícům světových nahrávek. Navzdory příjemné c…
Švédská značka Lindell Audio věnující se zejména API 500 modulům se po létech vrací i k 19“ formátům. První vlaštovkou nové řady modro šedých krasavců je kompresor limiter LiN76. J…
Možná jste u značky RØDE zachytili větší konzoli RØDECaster Pro, která oslovuje širší skupinu zájemců, včetně muzikantů, protože zjednodušeně nabízí víc vstupů a výstupů, ale dnes se podíváme na RØDECaster Duo.
>>>Modelingové mikrofony od firmy Universal Audio jsou výjimečné mnohostí podob, které na sebe dokážou, podobně jako bájný bůh Próteus, brát. Jedná se ovšem o přesné nápodoby? Jaké mají rezervy a proč tento typ mikrofonu zvolit? To vše jsem se pokusil objasnit obsáhlým testem ve studiu Soundevice.
>>>Čím více se svět modelování kytarových zesilovačů rozšiřuje, tím více se objevuje nových variant a možností. Je radost sledovat, jak výrobci přicházejí s novými nápady. IK Multimedia na to jdou po svém, trochu z jiné strany než ostatní. Jejich svět se jmenuje TONEX.
>>>Kultovní studio šedesátých let v Detroitu – Hitsville – nedalo jen zvuk žánru Motown, nevytvářelo jen hity v oblasti klasického R’n‘B a soulu. Byly pro něj také zkonstruovány jedny z nejvzácnějších analogových zařízení známých v oblasti audia…
>>>Universal Audio je značka, jejíž věhlas lze jen těžko přehlédnout, už toho o ní totiž bylo napsáno spoustu. Pro mě byla vždy synonymem dokonalosti a preciznosti, ale také cenové výše, kterou jsem považoval pro své účely za nedostupnou.
>>>
RME Digiface AES je novým přírůstkem do portfolia renomovaného německého výrobce. Toto zvukové rozhraní se vyznačuje vynikající kvalitou zpracování, stabilitou a především vynikajícími zvukovými vlastnostmi, které jsou doslova referenční. Zařízení je vybaveno 14 vstupy a 16 výstupy, včetně analogových vstupů pro mikrofony a linkový signál, digitálních vstupů a výstupů ve formátech S/PDIF, ADAT, AES-3 a symetrických linkových výstupů. Digiface AES můžete bez problému ovládat přímo z předního panelu vybaveného přehledným displejem, nebo pomocí přiloženého softwarového rozhraní TotalMix FX. Karta Digiface AES je svými možnostmi, ale i cenou určena spíše pokročilým uživatelům a profesionálům, kteří dokáží plně využít všechny její přednosti. Hodí se do studií nahrávacích, masteringových, ale stejně tak ji ocení audiofilové pro precizní digitalizaci a přesný zvuk.
S takto vynikajícími technickými parametry a inovativními funkcemi jako je Sample Rate Converter a systém Steady Clock FS (více v článku) je RME Digiface AES ideálním referenčním rozhraním pro náročné audio aplikace a profesionální práci s audio signálem.
Pro podrobnou recenzi a test zařízení pokračujte na magazín Audiozone.cz
Přečíst celou recenzi na Audiozone.cz
Koupit Digiface AES na shop.disk.cz
Společnost RME reaguje na stále větší poptávku po jednoduchém a spolehlivém záznamu digitálního audia po síťových protokolech AVB a Dante. Výsledkem jsou jednoduchá USB 3.0 audio r…
Kompaktní mobilní USB 3 audio rozhraní Digiface Ravenna je založeno na trhem prověřeném Digiface Dante. Síťové rozhraní Dante je zde nahrazeno rozhraním Ravenna s podporou AES67, S…
Digiface AES je profesionální rozhraní USB se 14 vstupy a 16 výstupy napájené ze sběrnice. Vyniká především svou všestranností, kdy lze použít jak analogové vstupy s mikrofonní a l…