Respektujete při mixování a masteringu normy a doporučení vztahující se k žánrům a zvukovým platformám? Proč vlastně byly tyto normy vytvořeny a jak na to, aby vaším mixům pomohly a ne naopak?
>>>Dokážete rychlým pohledem na spektrum poznat, jaké obsahuje barvy? Kde je volno a můžete prostor zahustit a kde vás už clona nepustí? Víte, které barvy se dobře pojí či doplňují a které naopak mezi sebou perou? Osvojte si i vy tyto dovednosti!
>>>Honza Košulič z Nahrávacího studia Divadla na Orlí má na kontě "kupy" CD i "kupy" projektů pro rozhlas, televizi ad. Častokrát jsem ho slyšel ohnivě diskutovat o nové normě hlasitosti, o EBU R128. Rozhodně ho aktivně zajímá. Rozhodl jsem se udělat s ním - povolaným interview právě o ni.
>>>Víte, jak se měří barva nástrojů? Analýzou spektra? Vyšších harmonických tónů, ruchů a spojitých spekter? Pavel Smělý porovnával značková křídla. Co měření prozradilo? Hraje Steinway jinak než Petrof či Shigeru-Kawai? A stejně ve všech oktávách? Jsou tóny stejně dlouhé a barevné ve všech polohách?
>>>Když se psal rok 1995, bylo počítačové zpracování zvuku ještě v plenkách. Počítače toho moc nezvládaly a na trhu byly prakticky jen dva použitelné programy, Sound Forge a Cool Edit. V uvedeném roce však nadělila německá firma Steinberg svým uživatelům k desátému výročí založení společnosti audio editor WaveLab.
>>>Ve studiu Minor jsme se v našem magazínu stavili už dvakrát. Třetí zastavení, ve kterém se budeme věnovat už jen převážně technice, je poslední.
>>>