Většina lidí tě má spojeného spíš se zpěvem. Zatímco „ef-jednička“ je považována spíše za DJ kontrolér. Jakým způsobem ji tedy využíváš při svých vystoupeních?
Cílem celého systému Native Instruments Traktor Kontrol S4 bylo změnit neatraktivní pouštění elektronických podkladů z počítače na skutečný muzikantský příspěvěk. Hledal jsem něco kompletního, nechtěl jsem zapojovat půl hodiny 5 mašin a pak to spustit. Chtěl jsem do deseti minut rozjet show. A to přesně S4 splňuje. Pak přišel kontroler Traktor Kontrol F1. S4 měl jeden pro mne zásadní nedostatek – neumožňoval rychlou práci se samply v reálném čase. „Ef-jednička“ tenhle nedostatek vyřešila. Abych byl konkrétní, využívám ji k těmto účelům:
přepínám tím nejrychlejším možným způsobem samply při skrečování
vytvářím v reálném čase a naživo přechody mezi písničkami, breaky, filtrace atd.
remixuji již hotové tracky na nové neokoukané zajímavé songy
doplňuji kapelu hraním na pady – vytvářím beatové přechody, hraju různé melodické modifikace atd.
Víme o tobě, že „ef-jednička“ není tvůj první kontrolér od Native Instruments. Jaké další používáš a jak jsi s nimi spokojený?
Měl jsem tu možnost vyzkoušet si mnoho kontrolerů. Pro mě je ovšem králem všech Maschine. Vlastním ten větší, první verzi. Jakožto vyznávač samplerů od AKAI jsem mu podlehl hned při uvedení na trh. Ty možnosti byly neskutečné. S verzí 1.7 se tu navíc objevila i možnost používat VST instrumenty. Maschine je podle mne sen každého mladého producenta. Je to ten nejrychlejší způsob, jak vytvořit jakýkoliv dnešní beat, pokrývá všechny styly od techna po ethno. Mám mimochodem od NI 90% softwarů. Tihle hoši němečtí to prostě holt umí. :)
Zkoušíš při hraní rád nové věci? Nebo jsi věrný spíš klasice a zavedeným a odzkoušeným nástrojům.
Ó já jsem velký experimentátor. :)
Rád zkouším nové věci, ale jen takové, které mi připadají smysluplné. Nesmí to být „inovátorské za každou cenu.“ Hodně mě bere deska od Pink Floyd – The Wall. Oni dali světu hudby úplně nový zvuk. To album by co se týče melodií a textů nebylo zase až tak převratné, ale ten temný zvuk? To byl totální převrat v rockové hudbě. Člověk by se neměl bát vyzkoušet i nové věci. Naopak měl by posouvat tu hranici dál a dál..