O akustice kolují mýty a omyly, přestože je to důležitý prvek poslechu a vlastně celého budování nahrávacího studia nebo, chcete‑li, budování poslechové místnosti. Mnoho hudebníků a začínajících zvukařů se domnívá, že akustické úpravy jsou drahé, a proto tuto problematiku raději vůbec neřeší. Nebo se ji řešit pokusí, ale s neuspokojivým výsledkem.
>>>V boskovickém kině se ukázalo jako velmi potřebné vyřešit akustiku v malém kinosále pro 20 diváků: využít stávající akustické řešení, kazety ve stropě, … a hlavně dořešit akustiku stěn. Vzhledem k účelu byl kladen důraz na estetiku a také nákladově bylo nutné hledat optimální řešení.
>>>… pojďme se podívat, co vše nám může v ozvučovaných prostorech se zvukem pěkně “zatočit”. V některých případech může takový prostor bez akustických úprav vykazovat nežádoucí jevy. Kromě nepřesného poslechu mohou být na obtíž i v prostorách, kde zvuk není primárním objektem zájmu, neboť bývá těžké jej přeslechnout.
>>>Ve studiu, zkušebně, učebně, koncertním sále ad. potřebujeme vyrovnanou kmitočtovou charakteristiku. Výšky a středy případně odtlumíme relativně snadno i lacino. Horší je to v basech. Tam už potřebujeme absorbéry rozměrnější, sofistikovanější a tím i dražší: basové pasti.
>>>Vzhledem k tomu, že akustika je podoborem fyziky, používá se u ní několik zavedených pojmů. Nejsou příliš složité, ale pokud na to někdo není zvyklý, není od věc si občas pár věcí připomenout a ujasnit.
>>>Akustické bicí v nezatlumené místnosti mohou dát pořádně zabrat našim uším. Podívejte se, jak lze tento problém “všech zkušeben” elegantně řešit a tím oslabit nežádoucí hluky a ruchy.
>>>Pokud chceme nějakým způsobem kontrolovat délku doby dozvuku, tak absorpce je naším hlavním pomocníkem. Primárně se používají různé porézní materiály, které umožňují vstup zvukových vln do daného materiálu, kde je následně zvuková energie pohlcena.
>>>Upravte si vaše domácí studio tak, aby mělo všechny akustické náležitosti v pořádku. Abyste v něm slyšeli čistý zvuk a čistý zvuk i mohli zaznamenávat.
>>>Pokud použijete ve studiu difuzory s odpovídajícími rozměry na správných kmitočtových pásmech, muzikanti se uslyší mnohem čitelněji. I zvukový mistr bude mít zřetelnější poslech. Víte, jak na to?
>>>Pokud potřebujete ve studiu vyrovnat odrazy, aby nepřidávaly příliš nežádoucí pásma, ani moc basy, ani moc středy, ani příliš výšky, použijete pohltivé panely - absorbéry. Buď jimi kompletně vybavíte studio, anebo zatlumíte jen pásmo, které nepatřičně z barvy vylézá. Podívejme se na nabídku Vicoustic. Jaké panely nabízí a co za pásma pohltí.
>>>