Symph EQ je stereo ekvalizér s transformátory Carnhill značky Heritage Audio, který nabízí nejen úpravu barvy. Jak jej používá Michael Vašíček ve svém studiu?
Symph EQ se díky Baxandall konstrukci chová hudebně i při extrémnějším nastavení. Umí zvýraznit i vyšší harmonické a subharmonické. Víc se uplatňuje při vyšších samplovacích kmitočtech a bitovém rozlišení; a to ve výškách i v basech. Při vypnutém EQ funguje i jako saturátor.
Používám ho hlavně v masteringovém řetězci v M/S módu pro rockovou hudbu, kde basa a BD jsou uprostřed. Korekčně vyvažuji střed a kraje, kdy zdůrazňuji některá spektra. Většinou ve středu přidám basy na 20 Hz o +0,5 dB, na krajích dávám LowCut a přidám výšky max. o 3 dB. Při masteringu akustické hudby používám stereo mód, aby nevznikaly problémy se stereobází. Pomocí M/S módu ukázňuji i stereo zvuky; klávesy, piáno, nebo akustická kytara. Užitečný je i pro zpracování OverHeads při snímání A-B i X-Y. Vyváží stereo, odfiltruje nechtěné nízké frekvence a projasní výšky.
Michael Vašíček
Koupit Symph EQ na shop.disk.cz
Produkty značky Heritage na shop.disk.cz
Španělská značka Heritage Audio obohatila svou nabídku o stereofonní bus ekvalizér Symph EQ. Je vyvinut jako mocný nástroj zejména pro mixování a mastering. Inovovaná topologie Bax…
Pro všechny náročné fajnšmekry máme skvělou zprávu. Španělský výrobce studiových procesorů Heritage Audio se nechal inspirovat jedním z nejlegendárnějších lampových kompresorů všec…
Minulý rok vypustila značka Avantone Pro set mikrofonů Bonzo bundle pro snímání velkého bubnu. Obsahuje mikrofon Mondo a Kick pro subbasy. Vsadili jsme na názor Michaela Vašíčka, který si mikrofony osobně vyzvednul v našem distribučním skladu. A protože byl netrpělivý, musel set rozbalit a mikrofony si osahat. Jak se dvojice speciálních mikrofonů chovala v jeho studiu? Čtěte dále.
Mondo jsem vyzkoušen uvnitř velkého bubnu, před přední blánou i v kruhovém výřezu. Tam se mi jeho zvuk líbil nejvíc. Mondo je výborný a přirozený. Mezi 60 Hz a 80 Hz je naprosto vyrovnaný, pak má pokles a zvýrazňuje středy mezi 500 Hz až 2 kHz. Tak věrně snímá zvuk velkého bubnu. Od 60 Hz dolů má pokles. To je zřejmě záměr konstruktérů, aby se dobře doplňoval s Kickem. Mondo je velice dynamický a snese i velké akustické tlaky.
Kick snímá subbasy od 40 Hz do 60 Hz, pak má velký pokles, takže nehrozí přeslechy ostatních nástrojů sady. Tak se ideálně doplňuje s mikrofonem Mondo, který na něj plynule navazuje.
Oba mikrofony jsou tuhé bez dokmitávání, takže nedělají velkému bubnu dlouhý zvuk. Jsou rychlé, tvrdé a konkrétní.
Michael Vašíček
Koupit Bonzo bundle na shop.disk.cz
Portfolio produktů značky Avantone Pro
Americká značka Avantone Pro nabízí kromě studiových monitorů i pestrou paletu mikrofonů. A to jak nástrojových pro široké univerzální použití na pódiu i k profesionálnímu nahráván…
„Od českého distributora jsem dostal na testy dva modely: velkomembránový kondenzátorový CV-12 a menší, pasivní a páskový CR-14. Každý je zcela jiného charakteru, ale oba mají krás…
Ondřej Jirásek píše hudbu různých žánrů, učí na JAMU instrumentalisty i skladatele, na VUT audio inženýry. Ve studiu Škroupova má roztočený koncert pro fagot, kde hrají i bicí. Zaz…
Společnost Efnote byla založena v roce 2018 týmem lidí, kteří se již dříve zabývali vývojem a výrobou elektronických bicích u velmi známé japonské značky. Už tato skutečnost napoví…
Prvním a nejdůležitějším prvkem studiového elektroakustického řetězce jsou po mikrofonech nesporně mikrofonní předzesilovače. Od jejich kvality a vybavení se odvíjí vše ostatní, co se signálem můžete (nebo už nemusíte) dál dělat. Při použití kvalitního preampu mnohdy už nepotřebujete do cesty zařazovat další procesory. Poslechněte si názor Michaela Vašíčka, který ve svém studiu vyzkoušel duální mikrofonní předzesilovač 5211 s laditelnou HPF a kouzelnou Texture z dílny Rupert Neve Designs.
Během mé dlouholeté studiové praxe mi rukama prošlo velké množství mikrofonních preampů. 5211 od Rupert Neve Designs považuji ale opravdu za to nejlepší, co jsem kdy slyšel. Při použití jakýchkoli mikrofonů včetně dynamických a dokonce i páskových je zvuk naprosto transparentní, čistý, muzikální a dynamický. Navíc při použití Silk Texture můžete signál ještě obohatit o vyšší harmonické složky s možností regulace jejich intenzity. Vážně uvažuji o pořízení několika 5211 pro náběry nejen vokálů.
Michael Vašíček
Rupert Neve Designs na shop.disk.cz
Novinkou od Ruperta Neve je dvoukanálový mikrofonní předzesilovač 5211. 5211 je vylepšeným následovníkem preampu 5012 (mimochodem prvního výrobku pod značkou Rupert Neve Designs) v…
Pro všechny milovníky záznamu na magnetofonový pás je určen vynikající analogový emulátor magnetofonu 542 od Rupert Neve Designs. Vyrábí se ve verzi API 500 jako jednokanálový emul…
Portico II MBP z dílny americké značky Rupert Neve Designs je jedinečný masteringový procesor pro finální úpravu zvuku nebo pro použití v podskupině jako BUS procesor. Kromě kompre…
Rupert Neve Designs, synonymum pro top kvalitu v oblasti studiové techniky, opět posouvá laťku na vyšší úroveň; představuje svou nejnovější limitovanou edici dvojitého mikrofonního…
Pro všechny milovníky záznamu na magnetofonový pás je určen vynikající analogový emulátor magnetofonu 542 od Rupert Neve Designs. Vyrábí se ve verzi API 500 jako jednokanálový emulátor s autentickou a přirozenou kompresí i limitací včetně emulace barvy a saturace magnetofonového záznamu. Samozřejmě nechybí ani harmonické obohacení zvuku pomocí pověstné Neve Silk Texture. Tuto malou, ale mocnou mašinku ocení zejména pravověrní milovníci dynamického analogového zvuku, kteří pracují s digitálním záznamem.
Tape emulator 542 od Rupert Neve Designs je zvláštní mašinka, která mi opět vrací takový 3D pocit, který jsem zažíval při analogovém záznamu na pás. Nástroje v mixu, si díky saturaci obvodu najdou ještě lépe svůj prostor, vše se najednou více prozáří a pročistí, a ve spodních frekvencích získají nástroje větší hloubku, ale zároveň i větší agresivitu. Basa začne více „drápat“ a u basového bubnu a kontrabasu ucítíte nejenom tu velikost, ale právě i hloubku korpusu. 542 je velký pomocník, jak při použití na jednotlivé nástroje, tak na masteru. Tam oceníte právě tu přirozenou limitaci, stejně jako při záznamu na pás. Velice doporučuji všem, co mají rádi opravdový živý zvuk.
Michael Vašíček
Koupit Rupert Neve Designs 542 na shop.disk.cz
Produkty Rupert Neve Designs na shop.disk.cz
Kvalitní produkty pro profesionální zpracování zvuku většinou nebývají z nejlevnějších a ne všichni si mohou dovolit pořídit top produkty. Existuje nějaká cesta, jak mít cenově dos…
Heritage Audio sídlí v Madridu, ale kořeny jeho nejnovějšího produktu, 1U rackového channel stripu, sahají až do Velké Británie. Na základě návrhů nedávno zesnulého skvělého Rupert…
Prvním a nejdůležitějším prvkem studiového elektroakustického řetězce jsou po mikrofonech nesporně mikrofonní předzesilovače. Od jejich kvality a vybavení se odvíjí vše ostatní, co…
Skvělý muzikant a vyhledávaný studiový zvukový mistr Michael Vašíček se rozhodl obohatit své studio o několik nových analogových pomocníků. Jedním z nich je i Successor od Heritage Audio. Stereofonní kompresor limiter typu ’73 s transformátory Carnhill je primárně určen k nakopnutí a zhutnění celých mixů nebo nástrojových skupin - např. bicích nebo Room mikrofonů bicí sady. Pomůže ale i vyčistit a "naplnit" jednotlivé nástroje. Kam jej dáte, tam zlepší zvuk a dodá mu šťávu.
Slýchávám to ze všech stran: „ Nejraději bych nahrávky nemástroval. Vždy se po masteringu něco změní a já mám přece mix v pořádku.“ Zapomeňte na to. S tímto pracantem už se vám tohle nestane. Pokud zapojíte do svého masteringového řetězce Successor od Heritage Audio, bude vám dělat už jenom radost.
Díky mnoha možnostem nastavení se tento procesor dá použít nejen při masteringu, ale i na jakýkoli nástroj ve vašem mixu. Jeho síla se však ukáže teprve když ho použijete jako stereo bus compressor.
Michael Vašíček
Koupit Succesor na shop.disk.cz
Produkty značky Heritage na shop.disk.cz
Postrádáte ve svých mixech dynamiku a mohutný analogový zvuk? Pak by nový stereo kompresor Heritage Audio Successor ve vašem masterovacím řetězci neměl chybět. Díky robustním tranz…
Martin Hájek je nejen zvukovým mistrem, ale i aranžérem a hudebním autorem. Spolupracoval například s Michaelm Davidem, Helenou Vondráčkovou, skupinou Argema, Lucií Vondráčkovou, P…
Heritage Audio sídlí v Madridu, ale kořeny jeho nejnovějšího produktu, 1U rackového channel stripu, sahají až do Velké Británie. Na základě návrhů nedávno zesnulého skvělého Rupert…