Říkává se, že studio, kde není alespoň jeden páskový mikrofon – ribbon, není pravým studiem. Znáte jej? Řada zvukových mistrů na něj nedá dopustit. Jeho pomocí totiž získají barvy, které jiné mikrofony prostě nedají. Musíte ale vědět kde a jak jej použít!
>>>Studenti "sound engineeringu" na VUT v Brně dokáží být nadšení, ale leckdy i nesmlouvaví a kritičtí. Dáváme jim slovo. Pokračujeme s rubrikou MLADÍ A NEKLIDNÍ, kde dostávají prostor pro recenze zvukové techniky. Dnes to bude páskový mikrofon RØDE NTR, který otestoval Honza Kalník.
>>>"Pro nahrávání akustických nástrojů platí jedno velmi moudré pravidlo - nejúžasnější a nejpřesvědčivější bývají právě ty zvuky, které znějí naprosto přirozeně." Recenzi páskového mikrofonu RØDE NTR napsal pro časopis Muzikus mistr zvuku Václav Vlachý.
>>>Miloslav Jelínek je vedoucí katedry smyčcových nástrojů na JAMU a samozřejmě výborný kontrabasista. Byl to on, kdo vedl natáčení kontrabasového orchestru, který snímal Václav Vlachý a o kterém jsme v Magazínu publikovali interview 18 špičkových kontrabasistů mikrofonem Rode NTR.
>>>Jsou kapacitní či lampové mikrofony jediným řešením? Proč dávají profesionálové raději přednost ribbonovým? Proč se při poslechových testech rozhodují většinou právě pro páskáč? A jak mezi nimi obstojí nový model Rode NTR? Mistr zvuku Václav Vlachý mluví otevřeně ze své praxe. Ptal se Ondra Jirásek.
>>>RODE vyrábí špičkové studiové mikrofony a modelem NTR jen potrvdila svou vynikající pověst. Páskový mikrofon NTR si rychle získal srdce zvukařů a studiových inženýrů jak ve světě tak i u nás. Za ty české můžeme zmínit například Václava Vlachého nebo Borise Carloffa. Recenzi napsal Aleš Dvořák.
>>>