Aditivní syntéza je základní metodou, kterou sestavujeme barvu v syntetizérech, ale i v digitálních klávesových nástrojích či editačních programech. Pro zvukaře či producenta v domácím studiu se stává mocným nástrojem. Umožní mu vytvořit tradiční, anebo zcela nové barvy.
>>>Najít na klávesových nebo virtuálních nástrojích rychle správný rejstřík nemusí trvat až tak dlouho. Podívejme se na členění, které v dřevních dobách syntezátorů vymysleli programátoři. Funguje dodnes.
>>>Tradiční nástroje mají nenahraditelné výhody: živě se pojící barvy, plynule narůstající a klesající dynamiku. Oproti nim jsou barvy syntetické či samplované přece jen mrtvější. Přesto nám MIDI klávesy nabízí řadu fíglů, které by akustické nástroje vůbec nedaly. Tím dokáží MIDI i VST akustický svět báječně rozšířit a možnosti hudby obohatit.
>>>Přenosné stage piano dávno neobsahuje jen základní klavírové zvuky, ale i spoustu jiných rejstříků. A také jde propojit se zvukovými databankami, instrumenty, nahrávacími programy, zesilovači, ovladači a dalšími doplňky. Znáte všechny vychytávky, které vám nabízí?
>>>Hudební nástroje vyzařují směrově - do různých stran různou barvou a intenzitou a mikrofony naopak směrově zaznamenávají - z různých stran různě silně i barevně. Chytrý zvukový mistr to dokáže využít, aby získal barvu, kterou potřebuje. A nemusí mít vůbec to nejdražší vybavení. Stačí mu správné know-how.
>>>Rozhodujete se, jaký klavír pořídíte pro vaše dítě a přemýšlíte, zda živý, akustický, anebo digitální. Víte, že digitální nabízí řadu nových zábavných možností? Jak by měla vaše ratolest vlastně na oba typy klavírů cvičit, aby se z ní stal dobrý muzikant?
>>>Pavel Vlček se rozhodl, že nebude lenit a pomůže ostatním handicapovaným kamarádům. Založil autorského nahrávacího studio. Jak se jim tam daří? A jakou pomoc by potřebovali?
>>>Druhů syntéz, kterými můžeme vytvářet nové zvukové barvy, je velké množství. Přesto existuje barva, kterou posluchač bezpečně označí jako syntezátorovou. Co má společného s témbry akustickými a čím vybočuje? A vůbec, kam se svět syntezátorů vyvíjí a co můžeme očekávat v budoucnosti?
>>>Vyrábí skvělá digitání piána do učeben, na jeviště i nástroje pro děti a to v různých barvách. Její miniaturní řídící klaviatury Xkey jsou oblíbeny mezi producenty elektronické hudby i mezi zvukovými inženýry ve studiích. Na syntetizéry hrají známé hvězdy. O kom je řeč? O americké společnosti Artesia Pro.
>>>"Tento model řady Studio SL, se vyznačuje něčím, co není až tak úplně běžné. A to tím, že i při počtu kláves 73 je vybaven kladívkovou mechanikou. A to ne ledajakou. Jedná se o fungl nový model Fatar TP/100LR. Proto bych rád začal právě u ní. Nejprve mi však dovolte pár slov k oběma výrobcům.
Stavte se u prodejce a vyzkoušejte si to. Důležité je, jak odpor kláves vnímáte, když zavřete oči a představíte si, jak sedíte u koncertního křídla na pódiu a spustíte Chopina nebo Liszta, abych jmenoval alespoň tyhle mé superfavority. Co vám říkají prsty? ;-)
V souvislosti s tím mne napadlo dát si práci, a porovnat, jak si tato ušlechtilá klaviatura poradí se špičkovými modely neméně ušlechtilých virtuálních nástrojů předních výrobců koncertních klavírů. Podrobnosti naleznete v rámečeku. Osobně si dovolím značně neskromnou poznámku, že jsem s největší pravděpodobností dosud nehrál na lepší klaviaturu."
Kompletní recenzi tohoto klávesového kontroléru Studiologic SL73 Studio si můžete přečíst na hudebním portálu muzikus.cz.
Koupit SL73 Studio na shop.disk.cz
Produkty značky StudioLogic na shop.disk.cz
Italská značka Studiologic představila model řídící klaviatury klavírního typu s kladívkovou mechanikou SL88 GRAND, který je jakýmsi sofistikovanějším vylepšením modelu SL 88 STUDI…
Numa Compact 2x je vylepšený model kompaktního stage piana z dílny Studiologic. Ve stejném rozměru nyní najdete ne jeden, ale rovnou tři zvukové moduly – přibyl varhanní modul z Nu…
"Lehká nudle, solidní zvuky, snadné ovládání. Takto jednoduše lze charakterizovat nový nástroj od tradičního italského výrobce, společnosti Studiologic. Jde o nástroj Numa Compact…