logo Disk

Historie a příběh značky Warm Audio Kdo stojí za silným hráčem ve vývoji a výrobě zvukového analogového hardwaru pro zpracování zvuku?

Příběh společnosti Warm Audio byl již převyprávěn v různých rozhovorech a v rozmanitých podobách diskutován na internetových fórech. Chtěli jsme však příběh a historii značky přiblížit z první ruky, a proto jsme vyzpovídali samotného prezidenta a zakladatele značky Bryce Younga.

Kategorie: Co se děje
Tomáš Bouda | 19. září 2023

Vraťte nás na začátek. Kde se vzala fascinace analogovým zařízením?
K nahrávání jsem se poprvé dostal se svou kapelou, když mi bylo šestnáct let. Nahrávali jsme v místním studiu, které mělo „okay" vybavení, ale s výsledkem jsme nebyli příliš spokojeni – prostě to neznělo dobře. Byl jsem v šoku, protože jsem celý život poslouchal desky v rádiu a všechny zněly skvěle.

Našli jsme si jiné studio, ale výsledek opět nebyl moc dobrý. To mě přimělo experimentovat. Koupil jsem si takový ten Roland all-in-one rekordér, na který se dalo nahrát celkem osm stop. Pak jsem si pořídil USB audio rozhraní a začal jsem nahrávat sebe a další muzikanty z mého okolí. Chvíli jsem pracoval v místním nahrávacím studiu a také jsem během vysoké školy mixoval spoustu lidí. Postupem času mě ale začalo fascinovat vybavení.

Začal jsem si všímat, jak významný vliv může mít kvalita nahrávacího zařízení na zvuk. Poprvé jsem zapojil své levné mikrofony do channel stripu Avalon 737 v nahrávacím studiu na vysoké škole a otevřel se mi zcela nový svět. Znělo to úplně jinak než to, co jsem slyšel kdykoliv předtím – byl to větší, tlustší, šťavnatější a ve všech ohledech profesionálnější zvuk. Začal jsem chápat, proč se drahé vintage vybavení těší takové úctě. Zde začala moje malá posedlost, a především honba za profesionálním zvukem.

Kdy jste začal stavět vlastní vybavení?
Kolem roku 2007 jsem si začal kupovat stavebnice klasických vintage mikrofonních předzesilovačů. Sám jsem je ve své garáži kompletoval a začal jsem je prodávat na eBay. Zajímalo mě, jaký vliv mají jednotlivé komponenty na výsledný zvuk. Tyto vintage obvody nebyly nijak zásadně složité, ale všiml jsem si, že jediná levná nebo vadná součástka v signálové cestě výrazně negativně ovlivnila celý výsledek. Poté jsem se spojil s výrobci komponentů a navázal s nimi kontakt napřímo. Byl jsem prostě chlapík v garáži, který posílal e-maily prémiovým výrobcům, dotazoval se jich na spoustu věcí, žádal o nákup malého množství a ptal se, jak bych mohl vylepšit stávající součástky, aby odpovídaly originálním komponentům, které se již nevyráběly. Dodnes mě překvapuje, že někteří z těchto partnerů vůbec neváhali, vyhověli mým otázkám a pomohli mi tak vytvořit to, co jsem chtěl. Lidé začali kupovat mé verze stavebnic s komponenty, které jsem sám vybral. Uvědomil jsem si, že existují lidé jako já – mnoho lidí, kteří chtěli zachytit „ten" profesionální zvuk, jen se k němu nemohli se svým stávajícím vybavením dostat a vintage originály si zase nemohli dovolit.

Jak se neznámému začínajícímu podnikateli podařilo proniknout na zužující se trh analogového nahrávání za necelých deset let?
Bylo opravdu zábavné vyrábět si zařízení sám, ale rychle jsem dospěl k poznání, že pokud se chci vydat touto cestou na plný úvazek, musím to rozjet ve velkém a najít výrobce, který dokáže vyrábět větší množství rychleji než já. Získání dobré distribuce předem mi neuvěřitelně pomohlo v začátcích a rozvoji značky. Navázali jsme spolupráci s distributorem, který měl kontakty na prodejce jako Guitar Center, Musician's Friend a Sweetwater, a brzy byly naše výrobky snadno dostupné online. To, co nás v té době činilo jedinečnými – a co se nakonec proměnilo v dnešní velkou fanouškovskou základnu – je to, že replikujeme veškerou výbavu, kterou si lidé vždy přáli vlastnit nebo kterou už používali ve formátu pluginů. My tento hardware vyrábíme tak, aby zněl opravdu dobře a byl za cenu, která není tak vysoká, jako je tomu u některých konkurenčních výrobců. Našli jsme zákazníky, kteří chtěli totéž co já jako hudebník... chtěli zkrátka znít profesionálně.

„Zkuste do svého digitálního světa vdechnout trochu skutečného, legendárního analogového tónu a sami uvidíte, jestli se něco změní.“

Když jsme začínali, spousta distributorů mi říkala, že se svět od těchto věcí odklání, že všichni přecházejí na software a plug-iny. Já jsem si ale říkal, že se přesouvají k digitálu, protože si například drahý kompresor za čtyři tisíce nebo mikrofon za devět tisíc jednoduše nemohou dovolit. Ale až uslyší, že náš mikrofon zní stejně dobře jako ten za X tisíc dolarů, a to jen za zlomek jeho ceny, že si opravdu rozmyslí, jestli chtějí digitální simulaci, nebo skutečnou věc. Ukazuje se (a zákazníci to jen potvrzují), že jsem se nepletl.

Jak se vám daří udržet tak nízké náklady, aniž by to mělo zásadní dopad na kvalitu zařízení?
Je to opravdu důležité a není to nijak složité. Naším „warm vzorcem“ jsme opakovaně prokázali, že špičkové návrhy a produkty se mohou dostat na trh hluboko pod cenou tradičních butikových výrobků. Dosahujeme toho budováním vztahů s dodavateli butikových komponent, kteří se přizpůsobují naší poptávce. Díky většímu objemu zvyšují tito výrobci komponentů svou efektivitu a nabízejí nám zajímavé ceny. Společnost Warm Audio pak přenáší tyto úspory nákladů přímo na naše zákazníky; usiluje o úspěch prostřednictvím objemových prodejů, nikoliv cenovým šponováním našich zákazníků. Je úžasné, že toto všechno děláme při zachování přísné kontroly kvality. Každý kus zařízení – opravdu každý (!) kus – je otevřen a zprovozněn v naší centrále v Austinu v Texasu a ručně zkontrolován z hlediska napájení, šumu, poškození, tónové kontinuity a funkčnosti. Ačkoli máme fantastické výrobní partnery, kvalitu našich zařízení snadno zajišťujeme vlastními kontrolami. Proto můžeme poskytovat produkty butikové kvality bez vysoké přirážky.

Kam se podle vás bude trh dále ubírat?
Většina dnešních hudebníků se ve své podstatě honí stále za tím legendárním tónem, který je na začátku inspiroval k tvorbě hudby. V klasických nahrávkách pořízených ve světových studiích je cosi neodmyslitelně tvůrčího. Dnes spousta hudebníků a producentů používá plug-iny… ale téměř všechny plug-iny dnes emulují vintage analogová zařízení s lampami a transformátory, starými obvody a starými konstrukcemi. Hudebníci se snaží digitálně napodobit analogový zvuk, který je mimo jejich dosah. Existuje jakýsi fanatismus pro vintage, analogový tón. Má to dobrý důvod – zní to prostě lépe. My se snažíme, aby byl tento legendární zvuk na dosah každému umělci.

Věříme, že naše výrobky skutečně poskytují stejně kvalitní zvuk jako vintage zařízení, nebo v některých případech i lepší než třeba šedesát let starý a používaný mikrofon. Přijali jsme výzvu a srovnáváme se s nejlepšími výrobky všech dob. Také si myslíme, že z analogu můžete obecně vytěžit více než z digitálu (samozřejmě ne vždy). Chceme, aby lidé zvážili používání virtuálního mikrofonního předzesilovače, kompresoru nebo ekvalizéru a mohli dát šanci skutečnému studiovému zařízení – sami pak uvidí, zda a jak to změnilo jejich přístup k práci a mixu.

Přečíst originální článek

Přečtěte si také:

Warm Audio Centavo a Warmdrive na midrange party

Ale ani jeden není zatížen nesmyslnými cenami. Co je to? Odpověď na tuto hádanku je jednoduchá. Nové pedály od Warm Audio: Centavo a Warmdrive. Známý a zavedený výrobce studiového…

WA-1B – legendární opto kompresor od Warm Audio

WA-1B je kompresor inspirovaný prvotřídní skandinávskou kompresí a kombinuje typicky „hladkou” lampovou hřejivost s precizním ovládáním. Stejně jako jeho původní inspirace, kterou…

Warm Audio: RingerBringer a Warm Bender – jazykolam, který vás nadchne

Skvělá zpráva pro kytaristy, basisty, klávesáky a všechny milovníky vintage zvuku. Americká značka Warm Audio přidala do svého portfolia stompboxů dvě přesné kopie ikonických efekt…

Jaké to bylo na NAMM 2024?

NAMM (National Association of Music Merchants) je největší a nejprestižnější veletrh hudebních nástrojů a technologií na světě, který se každoročně koná v Anaheimu (poblíž Los Ange…

Líbí se Vám tento článek? Pošlete ho dál!
Přečtěte si také další související články:

Komentáře