Sada mikrofonů CDMK6
Sada je vložena do pevného cestovního kufříku, který vypadá velice elegantně. Obsahuje mikrofon pro basový i malý buben Mondo a ADM, dále mikrofony pro tom a floor tom Atom a pár tužek CK‑1 pro snímání overheadů. Jedná se o sadu, která se dá využít pro náběr jak jazzové, tak rockové nebo alternativní bicí soupravy. Avantone nabízí samozřejmě i další sady pro větší bicí soupravy, nebo možnost dokoupit mikrofony jednotlivě.
Pro posílení nízkých kmitočtů basového bubnu jsem ještě vyzkoušel Kick – speciální woofer mikrofon.
Jak sada funguje?
Všechny mikrofony jsou uchyceny v masivních sofistikovaných objímkách, jež mají uvnitř dvě pevné gumičky, instalované do kříže tak, aby objímky odolávaly i silným dynamickým nárazům paliček během hry napříč celou bicí soupravou. Dynamické mikrofony mají zase drážky, díky nimž z objímky nevypadnou ani při hrubější manipulaci.
Osobně jsem sadu testoval během náběrů avantgardní hudby ve spolupráci fenomenálním kytaristou Petrem Vítem a náběru bicích do popové hudby kapely Blue Cimbal. Dále jsem vyzkoušel i náběr overheadových mikrofonů na indická tabla a africké udu, ale o tom později.
Citlivost jednotlivých mikrofonů a dynamická reakce při jednotlivých úderech po celé bicí soupravě je v poslechu náběrů totožná. Já sám poslední dobou ladím celou bicí soupravu do spodních frekvencí se zkráceným sustainem. Překvapila mě tak celková barva zvuků jednotlivých bubnů, které mikrofony skvěle pobraly! Při poslechu samostatných mikrofonů i celku jsem nezaznamenal žádné zkreslení ani dobarvení.
„Tužky“ nejen na činely
I když jsou oveheadové mikrofony primárně určeny pro snímání činelů a HiHat, zkusil jsem je použít pro záznam indických tabel. Využil jsem možnosti ořezu basů. Mikrofony jsem měl nastavené do písmene „A“, vzdálené od sebe 17 cm, ve výšce od indických tabel cca 32 cm. Celková barva mikrofonů: výšky - byly plné a příjemné, středy – malinko zvukově rozostřené, basy i po zapnutí ořezu velice dobré!
Dále je tu možnost přepnutí útlumu -10 dB, které také doporučuji. Samotný náběr mikrofony je tak pro poslech a další práci konkrétnější a příjemnější.
Kick na kopák i djembé
Basový Kick využívá reproduktor série AV10‑MLF o velikosti sedmi palců, který najdete i ve studiových monitorech Avantone CLA‑10. Kick vypadající jako malý bubínek je opatřen korpusem z březové překližky a ráfky o velikosti deset palců, stabilním stojanem a ochranými síťkami s logem značky.
Při samotném testu jsem použil dva nástroje. Samotný basový kopák velikosti 22“ a africké djembé.
Po pořízení zvukového záznamu basového bubnu jsem byl velice překvapen až přímo nadšen samotnou hloubkou a tloušťkou basové frekvence. Pro celkový zvukový obraz jsem k tomuto náběru použil i velkomembránový dynamický mikrofon Avantone Pro MONDO. Nebylo co dodat. Oba mikrofony spolu skvěle spolupracují a je radost to poslouchat!
U djembé byla situace podobná. Záznam přes Kick jsem spojil s mikrofonem RØDE NT2-A a výsledek byl velice uspokojivý.
Zvukové ukázky použití Kick na basový buben a djembé
Pro poslech použijte kvalitní reproduktorové soustavy nebo sluchátka.
Závěr
Sadu mikrofonů CDMK6 a subfrekvenční Kick mohu milerád doporučit. Se zvukem jsem byl velice spokojen a těším se, až vše vyzkouším pro své další tradiční nebo netradiční hudební projekty. CDMK6 ani Kick už mé studio neopustí.
MgA. Ladislav Šiška
Přečtěte si také:
Gauss 7 ve studiu Ladislava Šišky
Velice nás těší, když nás osloví náš spokojený zákazník. Skvělý muzikant, skladatel a neustále dobrou náladou zářící Ladislav Šiška se rozhodnul obohatit své domácí studio o další…
KickTone: KickTone - revoluce ve snímání bicích
Věrné snímání velkého bubnu je neustále otevřenou kapitolou, v níž se za posledních několik desetiletí nic zásadního neodehrálo. Mikrofon KickTone přináší revoluci. Průlomová kons…
Novinka na našem trhu – elektronické bicí soupravy Efnote
Společnost Efnote byla založena v roce 2018 týmem lidí, kteří se již dříve zabývali vývojem a výrobou elektronických bicích u velmi známé japonské značky. Už tato skutečnost napoví…