Stav objektu tehdy nebyl zrovna povzbudivý, ale přítel, stavitel Jirka Ondráček, stejně jako architektka Klára Steinhauserová to viděli pozitivně a skutečně za necelé dva roky mi předávali zrekonstruovaný dům, který s původní ruinou měl společné jen obvodové zdi a parcelní číslo.
Mezitím jsem měl tu čest pracovat s partou skvělých muzikantů v příležitostném seskupení Beat Band Brno, který dělal kapelu pro ojedinělé vystoupení slavných rockových frontamnů (Střihavka, Redl, Váně, Veselý, Dragoun, Kronek). Tam jsem se blíže poznal s organizačním vedoucím této „single-use” kapely, výborným klávesistou, ale především zkušeným a odpovědným studiovým mistrem Romanem Ježem, kterého dům se dvěma ptáky zaujal natolik, že se rozhodl s ním spojit svou studiovou kariéru. Náš společný kamarád z DISKU Peťa Krkavec, pak navrhl a nainstaloval technologii a pod dozorem designového komanda - architekta Bohuna Bárty a grafiků Martina Pospíšila (shoda jmen není náhodná) a Bětky Landsbergerové dostal prostor duši, název a identitu.
Po uvedení do provozu, prvních nahrávkách i společenských akcích (prostor lze operativně přestavět na malý klub) jsme získali pomoc s věcmi provozního charakteru v podobě kamaráda, dlouholetého starosty obce Tvarožná, badatele a spisovatele věnujícího se době napoleonských válek a jednoho z hlavních duchovních otců každoroční napoleonské bitvy, Franty Kopeckého.
Za krátkou dobu společného fungování měl náš mini tým čest „v domě se dvěma ptáky” přivítat spoustu skvělých muzikantů i jiných umělců a zajímavých lidí a věříme, že tato setkání budou pokračovat. Jsme přesvědčeni, že technika je pro nahrávání hudby nepochybně důležitá, ale neméně důležité je inspirující prostředí, atmosféra a vibrace okolí v němž hudba vzniká. Nakonec se to objeví i „na páse” jako to nedefinovatelné „cosi”, co dává nahrávkám další dimenzi. Výmysly pohádkáře? Pusťte si studiovky Led Zeppelin, nebo Pink Floyd a přesvěčte se...
Michal Pospíšil, majitel studia AVIAN