Stejně jako švédská auta či švédská trysková letadla patří mezi nejlepší na světě, i předzesilovače, ekvalizéry a kompresory firmy Lindell vynikají svou nespornou kvalitou.
>>>Většina ekvalizérů dělí člověkem slyšitelné spektrum do tří pásem: basů, středů a výšek. Každé z nich však obsahuje ještě další podúrovně. Dílčí pásma. Víte, odkud a kam sahají? A jakou barvou barvu jimi můžete podpořit?
>>>Ekvalizace je základní nástroj, kterým tvarujeme výsledný mix. Na svých konzultacích s klienty, ale vidím stále stejný scénář. V každém nahrávacím software máme po ruce dostatečně vybavený ekvalizér.
Přesto zní mixy zahuhlaně, nekonkrétně nebo nevyváženě. Zpravidla řešení, které klienti volí, je nákup jiných dražších plug-in. Výsledek je ale stejný. Nákup dalších softwarů je ale zbytečný. Místo utrácení peněz za nové vybavení vám nabízím lepší možnost.
Pokud chcete opravdu lepší nahrávky a vyvážené mixy, potřebujete nějaký systém, který vám pomůže pochopit jak s ekvalizérem pracovat. Kurz je vytvořený pro potřeby domácích nahrávacích studií tak, abyste mohli s ekvalizací pracovat efektivně a vědomě.
Mix není tak komplikovaný, jak se dozvídáme na různých fórech. K dobrému mixu nám stačí několik základních nástrojů. Kromě hlasitosti a panorama má největší vliv na podobu mixu kompresor a ekvalizér.
Více na videu:
>>>Odnož boskovického DISKu, firma Audified, přichází s další přesnou simulací vintage lampového zařízení. Hned čtyři flašky v každém kanálu skrývá emulace ekvalizéru Klangfilm RZ062. Ten byl využíván v šedesátých letech v nejluxusnějších studiích. Tomu odpovídá současná cena na eBay – kolem 12 000 USD za pár. Za dva plug-iny (RZ062a a RZ062b) naproti tomu zaplatíte jen 199 USD. Na www.audified.com je k dispozici plně funkční a ničím neomezená třicetidenní zkušební verze.
Co nám řekne Warm Audio? V překladu nic moc lichotivého. Ale těm, kteří se zabývají nahrávací studiovou technikou a audiem, se vybaví nová texaská firma zabývající se výrobou klonů legendárních pre-ampů (API512), kompresorů (UREI1076) a letošní novinkou, klonem ekvalizéru Pultec EQP-1 pod firemním označením EQP-WA, který jsem testoval.
>>>Firmu Lindell Audio založil švédský producent a inženýr Tobias Lindell. Ten je specialistou na tvrdou muziku a je domovským producentem v Bohus Sound Studiu. Mottem firmy je vyrábět přístroje vyvíjené audio inženýry pro audio inženýry. Tzn. jednoduché, levné s tou nejvyšší úrovní kvality a zároveň zaměřené na detail.
>>>Vdechnout digitálním nahrávkám příjemné analogové teplo, vintage charakter nebo jinak zlepšit jejich zvuk se neobejde bez kvalitních studiových procesorů, lampových předzesilovačů a dalších kousků. Sehnat takové vybavení nemusí být úplně levné, ale pokud sáhnete například po značce Warm Audio, cena i výsledný zvuk vás určitě nezklame.
>>>Nedlouho po vydání WA76, zaměřili ve Warm Audio pozornost na bezpochyby nejklasičtější a nejslavnější ekvalizér všech dob: Pultec EQP-1A. Je neuvěřitelné, že Warm přichází se svým prvním EQ a hned se jedná o klasiku. Ba co víc, je opravdu cenově dostupný. Recenzi pro MusicTech napsal John Pickford.
>>>Inovace někdy znamená otočit se a zamyslet se nad tím, co se dříve už dělalo dobře. Jeden z důvodů, proč spousta starých nahrávek zní skvěle, je ten, že se na nich používala zařízení, která jsou dnes už k nesehnání. A když je seženete, nedoplatíte se. V dílnách firmy Warm Audio však dochází ke znovuzrození legend.
>>>