Zaznamenal jsem, že jste přesídlili i rozšířili vaše studio, kam a jak?
Studio, které bylo v Jinočanech, je pořád v Jinočanech – to je asi zásadní výhra celýho mýho zvukařskýho života. Ale ty dvě malý studia, která byla v Černošicích, se teď rozdělila. Jedno je v Dejvicích, což je pro lidi mnohem na dopravu dostupnější, je tam lepší akustika pro mix i možnost dotáčení drobnějších hudebních nástrojů. Třetí studio je pro mastering – v Roztokách. Tam také předvádím zvukové monitory.
A kde vlastně budou školení?
Stěhuje se to po všech studiích. Mix je v míchacím studiu, mastering v „mástrovacím“ v Roztokách, kurz „Jak vést studio“ dělám v natáčecím studiu – tam to vyloženě evokuje příběhy, které jsem během natáčení zažil.
Co nového budete dělat v kurzech ohledně mixu a masteringu? Proč by se tam měli lidé přihlásit?
Kurz „Mixu“ je vlastně v půlce. Na přání Deccartu jsem ho podstatně změnil – modernizoval. Na předchozích kurzech nás drtilo nestíhání, tak jsme kurz rozdělili na dvě části: jeden pasivní den je teorie, výklad, ukazuji práci našeho studia. Druhý den je o něco kratší, omezen na 6 lidí, aby na každého byla aspoň hodina. Rozebíráme, co je na jeho mixu špatně, co bych dělal jinak ad.
Mohou se kurzaři přihlásit jen na 2. kurz, pokračovat bez teorie?
To mohou. Ale doporučuji oba posloupně. První kurz již proběhl, byl plně obsazený. Pozor, druhý je limitovaný počtem jen 6ti míst!
Jaké nejzajímavější značky chystáte na kurz o monitorech?
Nejzajímavější pro mne je to, na čem jsem se na delší čas usadil, tj. Dynaudio LYD 8 a pak nejprodejnější věc, kterou v naší prezentační místnosti předvádíme, jsou Presonusy R80 – s páskovým výškáčem. Presonus v levný třídě dnes nemá konkurenci – např. lidi, co dělají elektroniku, si více vybírají dvoureprákové MTMkové Eris E 44 nebo 66. Tyhle ty 3 Presonus typy kralují.
Ale kurz není jen o značkách monitorů, ale o tom, jak si je vybrat. To mě hrozně rozčiluje, jak to lidi dělají, a rád bych to změnil. Aby si je vybírali rozumnějc´.
Téma „Jak vést studio, pracovat pro klienty ad.“ je, myslím, zcela nové?
To je také specialita. To jsem si říkal, že kdo by to měl školit, když ne já? Když mám studio již 24 let a prošly jím desítky zvukařů! Ukazuje se, že když nabírám mladé zvukaře, mají romantické představy, že jde o hraní si s „mikrofonama a plaginama“. Jenomže to je jen část práce ve studiu. Za prvé je to o práci s klientem, o psychologii, o různejch zvyklostech. Za druhé o organizační stránce věci, která je pro muzikanty leckdy mnohem důležitější, než jak to hraje. Prostě přijde kapela a říká: „My jsme tady skončili v tom studiu, zvuk mají dobrej, ale nedá se s nima dělat!
Vybrat téma a termín | Deccart | |||