O prázdninách jsem dokončil střih klipu SYPE SE, SYPE, napsaného a z většiny provedeného (audio i video) v jedné mé karantenní osobě na jaře 20.
Dále jsem si procházel bakalářská akustická měření studentů – audio inženýrů z VUT a dával do souvislosti se svými materiály. Pro deccartisty by mohla být užitečná třeba bakalářka Martina Klimeše zabývající se vnímáním barev (které složky se podílejí na barvě ostré a které na měkké, na tmavé a světlé, kdy je barva ladící a kdy rozladěná, ale také jak tyto barvy vnímá posluchač v melodii či v akordech).
Za zmínku stojí i práce Dominika Cvetlera, který analyzoval barvu bicích s různě sladěnou spodní a horní blánou (jaké tónové či ruchové složky tam převažují).
Rovněž jsme srovnávali pět "nízkonákladových" mikrofonů vhodných do malého domácího studia. Natočili jsme a teď vyhodnocujeme různě barevné ženské i mužské hlasy, a to i v cizích jazycích i různé nástroje.
Mezi porovnávanými mikrofony je např. PX-1 od PreSonus, Rode NT1-A nebo iRig Mic Studio od IK Multimedia.
Ve studiu jsme kromě anglických, francouzských a španělských jazykových slovníků točili i dvě zajímavé audio knihy, a to Plastic free a Být normální je na hovno.
Přečtěte si také:
Jak vybrat správný mikrofon do studia. Jakou směrovou charakteristiku?
Pro jaký nástroj se hodí ledvina, pro jaký koule a pro jaký osmička? Ovlivní to původní barvu zpěváka či instrumentu? Anebo je to jedno? A jak poznám, že jsem zvolil správnou směro…
Samplery změnily muziku
Kdo by dnes v domácím studiu nepoužíval sampler! Některé ale znějí živěji, jiné přes všechny snahy unyle a mrtvě. Čím to? A proč pomocí nich řada muzikantů vytvoří parádní skladby…
Co o prázdninách "vyváděl" KAKAXA ze 3bees studia?
Prázdniny patří odpočinku, válení se u vody a relaxování. Muzikantům a zvukovým mistrům to ovšem nedá, aby sem tam nepřiložili ruku k dílu a netočili zajímavé projekty. Zeptali jsm…