K naplnění těchto slov a komunikaci docházelo nejprve mluveným slovem – kázáním, přednáškami, vyučováním, duchovními rozhovory, které později obohatil vynález knihtisku využívaný například v šíření Písma svatého, encyklik papežů, pastýřských listů biskupů, náboženských časopisů a knih. S nástupem sdělovacích prostředků např. filmu, rozhlasu, televize, internetu mělo ve vývoji nových technologií zásadní místo médium videa. Zprostředkovávalo záznam přenosů prostřednictvím video kazet a DVD nosičů. Dnes i tato forma sdělovacích prostředků patří k historii minulého století. Jak tedy použít současný jazyk v dnešním mediálním prostoru, který ve velké většině probíhá komunikací prostřednictvím internetových sítí?
Nadstavbou internetu, která v posledních deseti letech ovládla komunikaci uživatelů připojených na internet se staly sociální sítě, jejichž obsah se ve formě textových příspěvků, fotografií a hlavně videí stal hlavním komunikačním fenoménem současné společnosti. Tato nová forma pospolitosti a komunikace se nejvýrazněji projevila u mladé generace. Prostý fakt, že dokonce v České republice je aktivní na sociálních sítích 5,3 milionu uživatelů, tento trend jen potvrzuje.
Na tento fakt zareagovali i církevní představitelé, jako například papež Benedikt XVI., který si před víc než pěti lety založil účet na sociální síti Twitter a na oficiálním papežském twitterovém účtu @Pontifex zveřejnil první tweet, který zněl: „Drazí přátelé, rád se s vámi spojuji prostřednictvím Twitteru. Děkuji za vaši štědrou odezvu. Ze srdce vám všem žehnám“. Papežův účet obratem začalo sledovat přes 700 tisíc lidí. Následně zvoleného papeže Františka v současnosti na jeho profilech na sociálních sítích, navštěvuje více než 40 milionů sledujících. Rozšířil také svojí působnost na sociálních sítích tím, že dne 19. března 2016 spustil svůj účet na Instagramu, který má nyní více než 5 milionů sledujících.
Zaznamenali jsme poptávku po využití audio/video záznamů a živých přenosů událostí na sociálních sítích, díky které může být církev v intenzivnějším kontaktu s komunitou ostatních věřících, kteří se nemohou zůčastnit například nedělní bohoslužby, koncertů sborů a kapel, nebo jiných aktuálních události v jejich společenství. Skrze nové komunikační prostředky má církev možnost v širším záběru působit na vzdělanost a intelektuální úroveň společnosti tam, kde hrozí politický zmar, jež šíří na sociálních sítích apatii, rezignaci, nenávist a pocit bezmocnosti, jež vede k rozdělení společnosti.
Firma DISK se podílela na realizacích různých projektů souvisejících se zavedením nových technologií v praxi. Na českých univerzitách a v mediálních domech. Aktivně sledujeme nejnovější trendy ve světě a snažíme se je zprostředkovat uživatelům na českém a slovenském trhu. Nabízíme vám touto cestou prezentaci nových technologií, které by jste mohli uplatnit jako nejnovější platformu pro veřejnou prezentaci komunitních akcí a událostí ve vaší farnosti, jako jsou například slavnostní mše svaté, bohoslužby, vyjádření k společenskému dění, křty, svatby, požehnání, svěcení, poslední rozloučení atd...
Pokud máte zájem tyto nové technologie pro komunikaci s veřejností využívat, nebo potřebujete na začátek více informací, dovolujeme si Vám nabídnout naši asistenci. Můžeme Vám navrhnout řešení dle vašich požadavků, případně vypracovat projekt a technologii dodat včetně instalace, zaškolení obsluhy a následného servisu. Pokud Váš rozpočet není schopen pokrýt nákup technologie, jsme schopní Vám zařízení na důležité akce zapůjčit z naší půjčovny.
S pozdravem DISK Systems team
Ukázková nabídka setu pro CÍRKVE ve formátu pdf. stáhnout ZDE.
Brožuru s příkladovými řešeními ve formátu pdf. stáhnout ZDE.