Monitory značky PSI Audio jsou jedním z nejpozoruhodnějších přírůstků v dnes již nepřeberném množství monitorů na trhu. Díky unikátním patentovaným technologiím i jejich nejkompaktnější modely jako jsou např. PSI A14-M přinášejí obrovský zvuk s přednesem mohutných basů a křišťálově čistých výšek, kterým předčí i výrazně větší modely mnohých konkurentů. Stejně tak v jejich nabídce naleznete i high-end masteringové monitory, jako jsou A215-M, kterým už budete rovnocenného konkurenta hledat jen velice těžko a to napříč současnou nabídkou ostatních výrobců.
Všechny monitory z nabídky PSI Audio jsou navíc libovolně kombinovatelné pro případ použití v prostorových aplikacích nebo v případě rozšíření spodního frekvenčního pásma o subwoofer (např. kompaktní PSI Sub A125-M nebo plnohodnotný A225-M) a přitom se stále chovají jako jeden dokonalý systém. Historie společnosti PSI Audio sahá až do roku 1975, kdy zakladatel společnosti Alain Roux začal produkovat své první reproduktory ještě při studiu technologického institutu EPFL v Lausanne.
“přišel Prince a praštil mě do ksichtu“
(Zvoní telefon …)
"Měl bys na mě čas?"
"O co jde?"
"Rád bych ti něco ukázal, studiovky od PSI Audio”
"OK přijeď"----
To, co na mě vykouklo z krabice, bylo hodně maličké, a o to víc jsem byl později překvapenej. PSI Audio A14 M, studiové bedýnky ani ne s 6” repráčkem. Po zapojení jsme začali poslouchat muziku. Jazz, klasiku, instrumentálky. Zvukově vyrovnané, nikde nic nečouhalo, nikde nic nechybělo.
Když přišli na řadu zpívané věci, jako první byl Prince. Přišel a praštil mě do ksichtu. Všechny zpívané věci zněli jako by byl zpěvák před vaším obličejem. A to jsem ani neseděl v pomyslném poslechovém trojúhelníku. U nástrojů slyším barvy, které jsem u sebe neslyšel. Nedá mi to a přepínám na svoje staré bedny. Všechno je rozpité. Nástroje, které jsem slyšel na PSI, teď musím těžko v mixu hledat a identifikovat. Sedím jak opařenej a nejde mi to do hlavy. A to jsem si myslel, že mám dobrej poslech.
Musím uznat ze PSI jsou dobrý. Skvělý! Čistej vyrovnanej zvuk s perfektní srozumitelností. Vlastně moc děkuju, že jsem si je mohl poslechnout … a zase je na co šetřit. :-)
Olda Krejčoves
kytarista Monkey Business
Nepřehlédnutelnou položkou v nabídce výrobků PSI Audio jsou také aktivní basové absorbéry (basové pasti) AVAA, které jsou až 25x účinnější než klasické akustické basové pasti, pracující na principu ovlivnění fyzikálních vlastností (akustický odpor) vzduchu kolem absorbéru a tím eliminaci přenosu nízkých frekvencí.
V průběhu let Alain a jeho tým vyvinuli obrovské množství reproduktorů počínaje Hi-Fi průmyslem, pro běžné spotřebitele až po profesionální studiové a masteringové sestavy. Mnoho z těchto produktů bylo opakovaně oceněno nejprestižnějšími cenami v oboru. Od roku 1992 až do roku 2003 společnost spolupracovala s legendární značkou Studer, pro kterou vyrobila celou řadu monitorů (konkrétně modely Studer A1, A3 a A5), které jsou do dnešních dnů celosvětově uznávané.
Od té doby se společnost PSI Audio stala celosvětově respektovanou značkou ve výrobě špičkových profesionálních studiových monitorů a nyní nabízí celou řadu vysoce inovativních reproduktorů, již pod svým jménem s nejmodernější, plně analogovou technologií.
Prohlédnout produkty PSI Audio
Zajímavostí je, že společnost PSI Audio díky svým jedinečným technologiím a multi-disciplinární odbornosti v oblasti akustiky a vibrační mechaniky, vyvíjí i zařízení pro další průmyslová odvětví: seismografy, kterými je vybaveno mnoho mostů a přehrad v Evropě, zesilovače pro přesné mechanické přístroje, měřicí přístroje pro hodinářský průmysl, akustické stoly pro zdravotnický průmysl atd.
Jedinečné patentované technologie
Perfektní integrace systému
Unikátní vlastností všech monitorů PSI Audio je možnost monitory libovolně kombinovat a spojovat do prostorových aplikací. Vše je totiž promyšleno a navrženo tak, aby celá škála produktů dokonale spolupracovala jako jeden systém, jehož jediným limitem jsou fyzikální zákony. Aby bylo dosaženo této kompatibility mezi modely, musí být stejná nejen frekvenční charakteristika, ale také fáze.
100% čistá analogová technologie - žádné DSP
Rychlé, lineární, přesné, spolehlivé, bezproblémové. Uši jsou analogové, zvuk je analogový, proto i technologie monitorů PSI je zcela analogová. To vyžaduje chytrý přístup v designování a nejvyšší stupeň kontroly kvality ve všech krocích výroby. Tento po všech směrech náročný postup se ovšem vyplatí - dobře zvládnutá analogová technologie totiž zaručuje rychlé, lineární, plynulé a spolehlivé fungování bez latence.
Plochá frekvenční odezva
Úlohou reproduktoru je reprodukovat zvuk bez jakéhokoliv zbarvení. Monitory PSI se nesnaží zvuk přikrášlit, zde se jedná o naprosto věrný a přesný přednes. To vyžaduje zcela plochou, tedy vyrovnanou frekvenční odezvu, bez zesílení nebo potlačení jakýchkoliv frekvencí. Toto je zajištěno unikátním designem i individuální kalibrací každého vyrobeného reproduktoru. Plochá kmitočtová odezva dokonale respektuje charakteristiku každého zvuku, což je při tvorbě mixu zcela zásadní.
Kompenzovaná reakce fáze - CPR
Koherentní a přesná fázová odezva. Pro naprosto přesnou reprodukci je stejně tak jako plochá frekvenční odezva, důležitá také plochá odezva fáze. Systém CPR přesně srovná fázovou odezvu monitoru, čímž je zachován dokonalý prostorový obraz a reálný zvuk. Ke kompenzaci fáze a pro dokonalé respektování signálu až do velmi nízkých frekvencí, jsou použity velmi citlivě nastavené all-pass filtry. To vše zajišťuje čistě analogová technologie a jelikož zde nedochází ke zbytečné konverzi (z nebo na digitální signál), je latence udržována na přísném minimu (tj. pod 0,6 milisekundy).
Zesilovače třídy G / H
Veliký výkon s minimálním zkreslením. Zesilovače jsou 100 % navrženy a smontovány se švýcarskou přesností přímo v dílnách PSI. Je tak zajištěna nejlepší spolehlivost a výkon. Zesilovače třídy G / H nabízejí výhody zesilovačů třídy A / B, ovšem s větším výkonem a nižším zkreslením. Třída G / H používá variabilní napájecí napětí. Pokud to signál vyžaduje, zesilovač plynule přechází na vyšší napětí a zase zpět na nižší napájecí napětí, když se zvukový signál snižuje. Průměrná spotřeba energie i teplo způsobené nevyužitou energií je proto výrazně nižší. Zesilovače třídy G / H sice vyžadují výrazně složitější napájecí zdroje, ale přinášejí mnoho výhod.
Zajímavostí je, že společnost PSI Audio také navrhla zesilovače třídy G / H pro několik dalších průmyslových odvětví, kde nebylo možné dosáhnout požadovaných specifikací se zesilovači třídy D nebo třídy A / B.
Adaptivní výstupová impedance - AOI
Perfektní impulzy bez zabarvení. Uvést do pohybu membránu reproduktoru je velmi snadné, ovšem i tento pohyb musí být dokonale kontrolován. Pohyb akcelerovat, ale také zastavit co nejrychleji je to možné, aniž by došlo k dalším nežádoucím vibracím.
Reproduktorová membrána je tlačena a tažena (kmitá) cívkou, která se pohybuje v magnetickém poli v závislosti na proudu, který jím prochází. Mechanická konstrukce elektro-akustického převodníku představuje hmotu (papír, textilie, polypropylen, ...) na pružině, která se přirozeně nechovává stejně na všech frekvencích. Obvykle má rezonanční frekvenci tam, kde se pohybuje snadněji. Stejně charakteristické vlastnosti má ale i samotný materiál, zavěšení membrány, středící membrána atd. Je důležité znát všechny tyto fyzikální vlastnosti, abychom je mohli korigovat elektronikou. Materiál membrány nesmí zvuk jakkoliv zabarvovat a modifikovat.
Aby v PSI korigovali všechny tyto fyzikální vlastnosti, implementovali na převodník feedback loop (smyčka), která působí na výstupní impedanci zesilovače. Takový obvod nemůže nikdy fungovat s jakoukoliv digitální technologií v reálném čase. Dokonalého a bezproblémového výsledku dosáhnete pouze se zde použitou technologií analogovou. To znamená, že technologie AOI zajišťuje naprosto přesný zvuk bez zabarvení - tedy jakéhokoliv ovlivnění zvuku mechanikou samotného reproduktoru či použitými materiály.
Acoustic load guide - ALG
Speciálně designované tweetery PSI Audio jsou navrženy tak, aby optimalizovaly a především rozšiřovaly směrovost a to jak horizontálně, tak vertikálně. Je tak zajištěno vždy optimální poslechové pásmo, aniž byste museli sedět v přesně vyměřené poslechové pozici "sweet spotu". Toto obzvlášť oceníte při práci a pobíhání kolem velkých analogových konzolí.
Phantom standby control - PSC
Technologie vzdáleného ovládání pohotovostního režimu. Tato funkce je velmi užitečná při přepínání různých monitorovacích konfigurací. Technologie PSC umožňuje vzdáleně aktivovat a deaktivovat pohotovostní režim vašich reproduktorů. Naplno ji využijete s footswitchem R&B (router and bass management), který umožňuje bezproblémové přepínání až mezi 3 různými konfiguracemi.
Ruční výroba ve Švýcarsku
Pro dosažení a udržení těch nejlepších výsledků, a to po desetiletí výroby nejlepších profesionálních reproduktorů, kladou v PSI veliký důraz na nepřetržitou kontrolu každé součástky i jednotlivých kroků v montáži. Veškerá práce se dřevem, každé svařování, každý zapojený kontakt - vše je prováděno ručně, aby byla zaručena nejen bezchybnost, ale také dlouhodobá spolehlivost.
Skutečnost, že se výroba provádí ručně a je kontrolována v každém kroku s nulovou tolerancí nedostatků, hraje klíčovou roli v konzistenci výroby. Produkty PSI Audio zkrátka budou spolehlivě fungovat několik desetiletí, aniž si všimnete jakéhokoliv opotřebení.
GALERIE: PSI Audio: Řuční výroba ve Švýcarsku
Prohlédnout produkty PSI Audio
Přečtěte si také:
Recenze: PSI Audio AVAA C20 (Muzikus)
„Jedním ze stěžejních problémů akustiky v nahrávacích studiích a akustiky v prostoru vůbec je vznik stojatého vlnění na basech. Na rozdíl od středních a vysokých frekvencí se vzhle…
PSI Audio: AVAA C20 – Past na basy
„Reprodukce je ovlivněna na nejnižších basech. Když se vám podaří AVAA dobře umístit, utlumí se v poslechovém místě řada stojatých vln, a naopak některé absence se vyrovnají. Subje…
PSI Audio: A17-M (new) Etalon studiového poslechu
Vývojáři švýcarské značky PSI Audio se před časem rozhodli své monitorové řady opět posunout o krok blíže k dokonalosti. Tentokrát se zaměřili na ještě realističtější podání vys…