logo Disk

Výpis - Tag

4 pilíře mixu – část třetí

V dalším pokračování o 4 pilířích mixu se podíváme na poslední část – na frekvenční úpravy. Když začneme mluvit o frekvencích v kontextu mixu, můžeme je vnímat jako barvu zvuku. Pro úpravu této části nahrávky používáme základní zvukařský nástroj – ekvalizér.

>>>
Tipy & Triky

4 pilíře mixu – část druhá

V předešlé části seriálu jsme se zaměřili na fundamenty mixu. Jeho základem jsou 4 pilíře. Dva z nich – hlasitost a panoramu – jsme popsali v první části. V tomto pokračování vám přiblížíme další pilíř, který souvisí s úpravou dynamiky.

>>>
Tipy & Triky

4 pilíře mixu

Je jediný způsob, jak napsat písničku? Je jediný způsob, jak zahrát C dur na kytaře? Samozřejmě že ne. Vše týkající se tvorby hudby i zvuku je kreativní činnost, při níž existuje nespočet možností, jak dojít k dobrému výsledku. Na druhou stranu existují jistá pravidla, která je dobré dodržovat. Bez ohledu na to, jakou cestu při míchání zvolíme.

>>>
Tipy & Triky

Základy mixu

Náš projekt je připravený na mix. Můžeme tedy začít. Dříve, než se do mixu pustíme, zkusme si definovat, co vlastně mix je a jaký je jeho účel.

>>>
Tipy & Triky

Nahráváme stopu po stopě: jak získat co nejlepší výsledek?

Nahrávání systémem postupného vrstvení stop má své zaručené výhody, ale nemusí vůbec dopadnout tak, jak když písníčku hraje kapela společně na pódiu. Co udělat pro to, aby skladba vestudiu dopadla stejně dobře jako na koncertu? Anebo ještě lépe?

>>>
Tipy & Triky

Co nám prozradí studioví mistři zvuku: Bruce Swedien

Bruce Swedien patří mezi zvukové mistry, kteří inspirují a budou inspirovat generace zvukařů. To, jak pracoval s hudebníky, ale i vlastní proces natáčení i míchaní nese jeho jasný rukopis. O spoustu znalostí se dokázal podělit, popsat je. Podívejme se na ně.

>>>
VIP

Typy ekvalizérů a jak s nimi pracovat

Ekvalizéry patří k základním technickým nástrojům zvukařů v domácích i profesionálních studiích. Podívejme se na jednotlivé typy: z jakých filtrů jsou složeny, jaké obsahují ovládací prvky a kde s nimi nejčastěji pracujeme.

>>>
Tipy & Triky

RØDE Microphones: NTH-100


RØDE NTH-100 jsou profesionální sluchátka určená pro všechny formy tvorby obsahu. Ať už skládáte, mícháte, produkujete videa, natáčíte podcasty nebo streamujete, sluchátka NTH-100 vám vždy poskytnou výjimečný zvukový výkon a maximální pohodlí. Ikonický vzhled a neuvěřitelný zvukový zážitek, jsou kombinací, která inspiruje a doslova nutí ke kreativitě.  

Klíčové vlastnosti:

  • Speciálně navržené měniče s neuvěřitelně přesnou frekvenční odezvou a minimálním zkreslením - ideální pro kritický poslech, monitoring i mixáž.
  • Precizně navržená akustická konstrukce optimalizovaná pro výjimečné detaily, čistotu a velmi přirozený zvuk.
  • Polstrování náušníků a hlavového mostu z materiálu Alcantara® pro vynikající pohodlí.
  • Unikátní ergonomické náušníky se přizpůsobují tvaru ucha pro vynikající akustický výkon a jsou vyplněny revolučním gelem CoolTech™ pro snížení únavy při nošení.
  • Plně nastavitelný hlavový most s uzamykacím systémem FitLok™.
  • Odnímatelný kabel s uzamykatelným konektorem, který lze připojit k oběma náušníkům pro maximální flexibilitu a pohodlí.
  • Bezkonkurenční odolnost - každý prvek je pečlivě navržen pro dlouhou životnost.
  • Navrženo a vyrobeno z vysoce kvalitních komponentů v nejmodernějších zařízeních společnosti RØDE v australském Sydney.

Koupit sluchátka NTH-100 na shop.disk.cz

Balení obsahuje:

  • sluchátka NTH-100
  • 2,4m kabel
  • adaptér z 3,5 mm na ¼"
  • sada COLORS ID
  • ochranný obal

NTH-100: Sluchátka pro všechny tvůrce

RØDE budí velkou pozornost nejen mezi producenty a studiovými pracovníky, ale i v řadách tvůrců multimediálního obsahu. Lukáš Fronk byl jedním z prvních, kteří si tato sluchátka mohli vyzkoušet a o svých pocitech a hodnocení natočil velmi zajímavou videorecenzi

>>>
Aktuality

Pracujeme s kmitočtovými filtry

Mezi základní nástroje zvukového mistra patří kmitočtové filtry low cut, high pass, high cut, low pass. A rovněž kombinované filtry typu shelving či peak. Víte, jak je používáme, abychom odstranili nežádoucí brumy, ostřejší šumy, ale i jiné nežádoucí složky? A které barvy a jak jimi naopak posilujeme?

>>>
Tipy & Triky

Nahráváme a mixujeme: umíte pracovat s drsností tónu?

Drsnost tónu může u nástroje, lidského hlasu i mixu, tj. celkového zvuku hudebního bandu posílit výraz a přinést napětí. Jak ji ale vnímá posluchač? Existují nějaké parametry a nastavení, kdy na něj barva působí nejdrsněji?

>>>
Tipy & Triky