Náš projekt je připravený na mix. Můžeme tedy začít. Dříve, než se do mixu pustíme, zkusme si definovat, co vlastně mix je a jaký je jeho účel.
>>>Dříve, než se naplno pustíme do míchání stop, měli bychom projekt na mix připravit. Tato příprava zahrnuje jak organizaci projektu, tak některá technická nastavení.
>>>V předešlém dílu seriálu jsme se dívali blíže na to, jak upravit hrubě nahrané stopy a připravit je na mix. Dnes se podíváme na nahrávání více globálně z pozice efektivního využití času.
>>>V předešlé části seriálu jsme popsali základní čištění stop. Také jsme zmínili, že do editace zahrnujeme úpravu načasování (timing) a opravy intonace. V tomto pokračování se podíváme, jak editování zrychlit, a na úpravy timingu a dolaďování.
>>>Právě jste dokončili záznam vaší nové písně a chystáte se ji rovnou smíchat? V tom případě jste přeskočili zásadní krok – úpravu hrubých nahraných stop pomocí editačních úprav. V další části tohoto seriálu se podíváme blíže, co do procesu editace zahrnujeme a proč se jí věnovat.
>>>Pokud ve studiu stojíte ve dvojroli zvukař/hudebník, je složitější pracovat tak, aby se nahrávání nezadrhlo na technických aspektech. V takovém okamžiku chceme obsluhu studia a DAW co nejvíce zjednodušit. Jak postupovat, aby byl záznam plynulý a rychlý?
>>>Často dostávám otázky, zda je vhodné v domácím studiu upravovat zvuk dříve, než ho uložíme v DAWu. Tedy zda má být zvuk upravený mezi jeho zdrojem a záznamovým zařízením. V tomto díle se na tento aspekt podíváme blíže.
>>>V předešlé části seriálu jsme uzavřeli stať o nastavení mikrofonů. Jak ale nastavit systém pro správný záznam? To si blíže vysvětlíme v tomto článku.
>>>V předešlé části seriálu jsme řešili, jak se připravit na nahrávací session. Dnes se podíváme na další kritickou část příprav, a to na nastavení odposlechů.
>>>Den D je tady. Píseň je vymyšlená, zaranžovaná. Všechno je zkontrolováno a připraveno na nahrávání – nástroje i vybavení studia. Dříve než začneme, je třeba udělat ještě několik rozhodnutí.
>>>