logo Disk

Poznáváme Studio One: 23. Snap Přichytněte záběry rychle na správné místo!

Při úpravách potřebujeme dostat rychle Event (část nahraného zvuku ve stopě) na konkrétní místo. Abychom nemuseli „pozicování“ dělat ručně, máme k dispozici funkci Snap. Pomáhá nám automaticky přichytávat Eventy na správné místo. Např. na 1. dobu v taktu, na začátek či konec jiného Eventu atd. Kde všude můžeme tuto funkci ve Studio One využít?

Kategorie: Studio - Tipy & Triky
Tomáš Nykl | 15. července 2020

Pro spuštění funkce použijeme bud ikonu v horním menu programu, nebo klávesovou zkratku [N]. Snap můžete naopak dočasně vypnout stisknutím klávesy [Shift] při pohybu myši.

Pro nastavení Snap funkce použijeme tři menu, která jsou navzájem provázaná. Snap, Timebase a Quantize.

Snap

Snap běží ve 4 režimech: Adaptive, Bar, Quantize, Frames.

Adaptive

V tomto režimu se dynamicky mění, k čemu se budou Eventy (záběry) přichytávat. Podle zvětšení/zmenšení celého projektu se Eventy přichytí k nejbližší logické subdivizi. Např. pokud máme projekt zmenšený, vidíme na pozadí mřížku (Grid) s členěním na čtvrťové noty. Pokud projekt zvětšíme, na mřížce už bude zobrazen i detailnější rastr, např. šestnáctinové dělení. Pak se bude Event přichytávat v rámci tohoto rozlišení.

Takový režim budeme používat pravděpodobně nejvíce. Jak název napovídá, je adaptivní, tudíž nemusíme měnit nastavení funkce Snap. Logicky, pokud pracujeme ve větším rozlišení, máme možnost jít po menších krocích. V menším zvětšení se sníží i rozlišení na mřížce a i funkce Snap bude na tuto změnu reagovat.

Bar

Bar - přichytávání na celé takty. Užitečný krok, pokud např. používáme smyčky pro tvorbu podkladu. Zpravidla potřebujeme rychle přichytit zvuk na první dobu taktu, ale ne jinam.

Quantize

Jestliže potřebujeme přichytávat Eventy na konkrétní členění, např. osminky v taktu, aktivizujme v menu Snap volbu Quantize.

Subdivizi samu a její rytmické členění nastavíme v menu Quantize. Ty to dvě menu/funkce jsou v tomto případě provázané a Quantize zde neslouží v klasickém pojetí kvantizace audio/midi materiálu.

Frames

V případě příkazu Frame bude Snap fungovat i směrem na „framy“. Zřejmě tuto nabídku nevyužijeme tak často, nicméně program touto volbou disponuje.

Snap nabízí ještě další 4 možná nastavení, která můžeme sloučit s nastavením základním. A tyto 4 nastavení můžeme i používat najednou v různých kombinacích.

Snap to Cursor and Loop

V tomto režimu se budou Eventy přichytávat kurzoru a lokátorů.

Přečtěte si také:

Poznáváme Studio One: 21. Tempo Track

Hudba by měla žít a dýchat. Proto je běžné, že chvíli zrychluje a chvíli zpomaluje. Jak to přirozeně udělat v editačním programu. Jde to? Ano, stačí ovládat operace ve stopě Tempo…

Poznáváme Studio One: 22. Metronom

Nastavení metronomu nebo také kliku není jen o zvolení tvrdého tempa, ale nabízí řadu užitečných vychytávek, které vám usnadní nahrávání: průběžné změny, členění metra, barva a akc…

Snap to Events

Někdy potřebujeme, aby se daný Event přichytil k začátku či konce Eventu jiného. A to i v jiné stopě. K tomu slouží volba Snap to Events.

Snap to Grid This

Jedná se o nastavení defaultní, umožňuje přichytávání k mřížce.

Relative Grid

Relative Grid je volba, která umožňuje přesouvat Eventy na nové pozice, ale zachovat jejich pozici vůči mřížce. Např. jestliže máme Event s předraženou notou před dobou. Pokud chceme toto nastavení zachovat a jen Event přenést na jiné místo, použijeme Relative Grid. Pak bude pozice vůči mřížce zachována i na nové pozici Eventu.

Timebase

V tomto menu měníme, jak budeme měřit plynoucí čas v programu. Zpravidla používáme nastavení na Bars (Takty). Můžeme samozřejmě použít i čas absolutní (Seconds) nebo i jiné jednotky. Pro použití funkce Snap zpravidla vycházíme z nastavení Bar, tak aby se mřížka v pozadí dala použít pro logické přichytávání Eventů.

Video

Produkty, o kterých se píše v tomto článku, najdete i v našem eshopu:
Líbí se Vám tento článek? Pošlete ho dál!
Přečtěte si také další související články:

Komentáře