V předešlých dílech seriálu jsme se dívali blíže na páteřní procesy každého mixu – na práci s hlasitostí, pozicí v panoramě, na dynamické a frekvenční úpravy mixu, které souhrnně nazývám 4 pilíře mixu.
>>>V dalším pokračování o 4 pilířích mixu se podíváme na poslední část – na frekvenční úpravy. Když začneme mluvit o frekvencích v kontextu mixu, můžeme je vnímat jako barvu zvuku. Pro úpravu této části nahrávky používáme základní zvukařský nástroj – ekvalizér.
>>>V předešlé části seriálu jsme se zaměřili na fundamenty mixu. Jeho základem jsou 4 pilíře. Dva z nich – hlasitost a panoramu – jsme popsali v první části. V tomto pokračování vám přiblížíme další pilíř, který souvisí s úpravou dynamiky.
>>>Je jediný způsob, jak napsat písničku? Je jediný způsob, jak zahrát C dur na kytaře? Samozřejmě že ne. Vše týkající se tvorby hudby i zvuku je kreativní činnost, při níž existuje nespočet možností, jak dojít k dobrému výsledku. Na druhou stranu existují jistá pravidla, která je dobré dodržovat. Bez ohledu na to, jakou cestu při míchání zvolíme.
>>>Náš projekt je připravený na mix. Můžeme tedy začít. Dříve, než se do mixu pustíme, zkusme si definovat, co vlastně mix je a jaký je jeho účel.
>>>Dříve, než se naplno pustíme do míchání stop, měli bychom projekt na mix připravit. Tato příprava zahrnuje jak organizaci projektu, tak některá technická nastavení.
>>>V předešlém dílu seriálu jsme se dívali blíže na to, jak upravit hrubě nahrané stopy a připravit je na mix. Dnes se podíváme na nahrávání více globálně z pozice efektivního využití času.
>>>V předešlé části seriálu jsme popsali základní čištění stop. Také jsme zmínili, že do editace zahrnujeme úpravu načasování (timing) a opravy intonace. V tomto pokračování se podíváme, jak editování zrychlit, a na úpravy timingu a dolaďování.
>>>Právě jste dokončili záznam vaší nové písně a chystáte se ji rovnou smíchat? V tom případě jste přeskočili zásadní krok – úpravu hrubých nahraných stop pomocí editačních úprav. V další části tohoto seriálu se podíváme blíže, co do procesu editace zahrnujeme a proč se jí věnovat.
>>>Pokud ve studiu stojíte ve dvojroli zvukař/hudebník, je složitější pracovat tak, aby se nahrávání nezadrhlo na technických aspektech. V takovém okamžiku chceme obsluhu studia a DAW co nejvíce zjednodušit. Jak postupovat, aby byl záznam plynulý a rychlý?
>>>