logo Disk

Idea Avantone Pro Vývojáři s letitými zkušenostmi spolu s matadory věhlasných studií!

Produkty firmy Avantone Pro patří ke špičkám studiového vybavení. Ať už jde o studiové, ale i live mikrofony, poslechové monitory, koncové zesilovače a další příslušenství. Které výrobky mají nejlepší reputaci a kteří čeští zvukoví mistři s nimi pracují?

Kategorie: Studio - VIP
DISK | 20. listopadu 2020

Firma Avantone Pro sídlící v New Yorku není na trhu takovým nováčkem, jak by se mohlo podle jejího relativně krátkého účinkování ve světové produkci zdát. Vývojáři, kteří mají dlouholeté zkušenosti z jiných firem, se spojili s renomovanými studiovými pracovníky a jako supervizi si vzali na pomoc legendární matadory věhlasných studií, kteří už desítky let produkují jedny z nejlepších světových nahrávek. Při výrobě je pak produktům věnována největší možná péče a pozornost. Tak je zabezpečeno několik důležitých faktorů současně. Produkty Avantone Pro

  • se vyznačují profesionálním zvukem
  • jsou vybaveny všemi funkcemi potřebnými ke komfortnímu užívání v praxi
  • pokrývají všechny potřeby mistrů zvuku
  • jsou prakticky i elegantně designovány
  • jsou vyrobeny pouze z kvalitních komponent a materiálů
  • procházejí pečlivou výstupní kontrolou.

Do rukou se Vám tedy mohou dostat pouze kvalitní profesionální studiové mikrofony, monitory, zesilovače nebo příslušenství. Kromě toho Avantone Pro vychází vstříc všem začínajícím zvukařům i letitým matadorům studiové práce. Nabízejí totiž klony některých stěžejních produktů, které už se nevyrábějí a na trhu citelně chybějí. A to za velice příznivé pořizovací ceny.

  • znovu uvádějí osvědčené legendární modely
  • nabízejí profesionální zařízení za velice příznivé ceny

Jak firma garantuje, všechny výrobky procházejí v USA přísnou výstupní kontrolou funkčnosti i kvality, aby se k Vám vždy dostal skvěle fungující profesionální studiový produkt, jehož si budete už jen užívat.

Studiové monitory

V této oblasti udělala firma Avantone Pro snad nejvýznamnější kus práce k potěše zvukových mistrů všech věkových skupin. Ve spojení s Chrisem Lordem-Algem se pustila do rozpitvání ikonických monitorů NS-10M, které už od konce 70. let minulého století mají na svědomí špičkový sound nejlepších zvukových nahrávek všech dob, a proto patří do povinné výbavy všech studií, kterým jde o profesionální zvuk. Vývoj reproduktorů, výhybek a ozvučnice monitorů došel u Avantone Pro tak daleko, že se jednotlivé komponenty dokonce dají použít i jako náhradní díly legendárních NS-10M. Tak tedy přišly na svět pasivní studiové monitory CLA-10 a jejich aktivní verze CLA-10A, které v názvu nesou iniciály svého duchovního otce Chrise Lorda-Algea.

Dalšími ještě staršími monitory používanými již od konce 50. let minulého století jsou jednopásmové Auratone 5C pamatující Elvise, Beatles i Rolling Stones. Dodnes je potřeba kontrolovat zvuk na středový jednopásmový poslech. Proto tyto magické kostky v Avantone Pro reinkarnovali v sérii aktivních i pasivních monitorů nesoucí název MixCubes.

Koncové zesilovače

Přednes velice kvalitních monitorů může znehodnotit nevhodný nebo vadný výkonový zesilovač. Proto se v Avantone Pro rozhodli k pasivním modelům svých monitorů (a nejen k nim) nabídnout i referenční koncové zesilovače CLA-100CLA-200, které zaručí reprodukci nejvyšší kvality. Vyznačují se velkou dynamickou rezervou, nízkým zkreslením i šumem a rychlostí, která zabezpečí reprodukci i nejjemnějších detailů. Jak již sám název napovídá, i na vývoji těchto koncových zesilovačů se podílel Chris Lord-Alge.

Studiové i live mikrofony

Vývojáři si vytýčili nesnadný cíl; pokrýt celé portfolio mikrofonů, které může mistr zvuku ve studiu potřebovat. Ze série kondenzátorových od malomembránového CK-1 s výměnnými kapslemi přes velkomembránový CK-7+ s více charakteristikami až po stereofonní mikrofon CK-40. Opomenout nesmíme vintage lampový mikrofon BV-1, reminiscenci na jeden z nejslavnějších studiových lampových mikrofonů všech dob CV-12BLA vyvinutou ve spolupráci s prestižní značkou Black Lion a raritu – malomembránový lampový CV-28 s volitelnou směrovou charakteristikou.

Ke snímání bicích, aparátů nebo žesťů jak ve studiu, tak i na pódiích věrně poslouží dynamické mikrofony. MONDO je určen pro velký buben a všechny basové nástroje, ADMATOM pak pro snímání bubínku, tomů, kytarových aparátů i žesťových nástrojů. Doplněny o kondenzátorové „tužky“ CK-1 jsou dynamické nástrojové mikrofony uspořádány do pěti sad CDMK pro snímání bicích.

Ke snímání subharmonických frekvencí velkého bubnu a basových aparátů slouží jedinečný mikrofon KICK, který svým nezaměnitelným designem připomíná spíše bubínek než mikrofon.

Už mnoho desetiletí patří ke standardnímu vybavení každého studia i páskové mikrofony, které v posledních létech prožívají svou renesanci. Profesionální studiový mistr zvuku si snímání kytarového aparátu, dechových nástrojů nebo činelů bez páskového mikrofonu snad ani neumí představit. Proto Avantone Pro představuje i retro designový CR-14 – páskový mikrofon, který snese obrovské akustické tlaky.

Příslušenství

Kromě mikrofonních držáků na stojan nebo k upnutí přímo na bicí a inovovaného protiotřesového držáku Jetsun vám Avantone Pro nabízí také jednotlivé reproduktory pro monitory CLA-10 i NS-10M a pro pasivní modely i výhybku. Tak mohou přestat metaloví studioví zvukaři šetřit své staré monitory u vědomí, že mají v záloze náhradní díly případně nové plnohodnotné monitory se starým skvělým zvukem.

Přečtěte si také:

Vybíráme audio monitory: podle místnosti a vzdálenosti od posluchače

Hledáte nejvhodnější poslechové monitory do svého studia? Jaké se hodí pro menší místnost, kde budete poslouchat blízko u počítače? A jaké byste měli vybrat do místnosti střední? A…

Studiová kvalita má své jméno: Avantone Pro

Dlouho očekávaný okamžik konečně nastal. DISK Multimedia s.r.o. Vám přináší novou profesionální studiovou značku Avantone Pro. V jejím portfoliu najdete referenční studiové monitor…

Recenze: Avantone Pro CLA-10A (Muzikus)

Od roku 1978 se staly etalonem studiových monitorů pasivní nearfield Yamaha NS-10M. Před léty je ale japonský výrobce přestal vyrábět a způsobil tím studiovým pracovníkům nejednu v…

Recenze: Avantone Pro CK-7+ je mikrofon bez kompromisů (audiozone.cz)

Americká značka Avantone Pro nabízí kromě studiových monitorů i pestrou paletu mikrofonů. A to jak nástrojových pro široké univerzální použití na pódiu i k profesionálnímu nahráván…

Komplexní program Avantone Pro Vám tedy do rukou dává prakticky vše, co potřebujete k profesionální a kvalitní práci se zvukem. Na vás je, jak nabídky využijete a které „pracovní“ nástroje zvolíte ke své hudební i zvukové tvorbě. Věříme, že se brzy také zařadíte do stále se rozrůstající rodiny spokojených majitelů některého z produktů této značky.

Co říkají na produkty Avantone Pro mistři zvuku?

Na závěr si vám dovolíme předložit názory zkušených studiových pracovníků na některé produkty této značky, které ve svých studiích k práci používají.

Avantone MixCubes Active

Monitory Avantone MixCubes používám při míchání i masteringu nahrávek již několik let. Proč?

Již někdo dávno přede mnou řekl, že „vyvážený mix muziky je o středech“. Pro kontrolu hutných basů či nadýchaných výšek tyto „kostky“ samozřejmě nevyužijete. Jsou ale skvělé pro urovnání a vybalancování výše zmíněného středového frekvenčního pásma nahrávky. Výborně na nich doladíte poměry nástrojů, vokálů, prostoru… Pokud dosáhnete zvukové rovnováhy na nich, je velmi pravděpodobné, že mixy pak budou odpovídajícím způsobem znít i na posluchačsky běžných lo-fi, „hi-fi“ zařízeních, nebo v autě. Další výhodou je, že nedochází k nežádoucím fázovým přechodovým artefaktům vznikajícím při pohybu hlavy při blízkém poslechu na dvou a vícepásmových monitorech. Navíc se díky jejich „užšímu“ reprodukovanému frekvenčním pásmu značně omezí vliv nedokonalostí vašeho poslechového prostoru. Nedám na ně dopustit.

Přemysl Haas, studio PyHa, www.studiopyha.cz


Avantone CV-12

Luna Music Studio je menší nahrávací studio z Kutné Hory, které se zaměřuje primárně na hudbu založenou na kytarách, tedy různé variace metalu, rocku nebo popu jsou v Luně jako doma. I když jde o menší studio s live roomem a režií v jedné místnosti, svým klientům poskytuje většinu služeb, na které jsou zvyklí z velkých studií – produkci, nahrávání, mix i mastering.

V Luně při náběrech mimo jiné používáme také lampový mikrofon Avantone CV-12, který se dobře prosazuje při natáčení melodických zpěvů, kde dokáže díky správné volbě směrové charakteristiky skvěle obsáhnout barvu hlasu interpreta. Také například při zvučení akustické kytary, u které díky všesměrové charakteristice zaznamená kromě kytary samotné také dozvuk místnosti, a tím pak dodá nástroji život. Samozřejmě tento mikrofon není vhodný pro kontaktní náběry bicích nebo elektrické baskytary, kde bychom spíše sáhli po dynamickém mikrofonu konstruovaném pro tento účel. Pro bicí, kytarové nebo basové aparáty ale CV-12 dobře poslouží pro náběr room.

Pavel Neumann, Luna Music Studio, http://lunamusicstudio.cz


Avantone MixCubes Passive

Woodland studio se zaměřuje na nahrávání mluveného slova a muziky všech žánrů; od swingového big bandu až po metal nejhrubšího zrna. Studio funguje už téměř 12 let.

Pasivní verzi monitorů Avantone MixCubes Passive používám asi 3 roky, tyto monitory cením zejména pro kontrolu poměrů při míchání a také kompatibilitu celého mixu s malými jednopásmovými reproduktory, jako jsou různé Bluetooth repro, laptopy a mobilní telefony. Určitě to nejsou reproduktory, které by si člověk pořizoval primárně na práci, ale spíše alternativní porovnávací poslech, něco jako Yamaha NS-10, které používám ve své druhé režii.

Michal Steinz, Woodland studio, www.woodland-studio.cz/


Avantone MixCubes Active

Ve studiu TA musica se soustředíme na žánry, jako jsou pop, rock, folk a nahrávky od nás míří většinou do rádií a na streamovací platformy. Naší snahou je, aby zněly výborně na všech běžně používaných zařízeních. Ta však ne vždy dokáží řádně reprodukovat basové a výškové frekvence v plném spektru a převažují potom spíš středové. Právě s pomocí aktivních monitorů Avantone MixCubes Active se nám daří zejména tyto středové frekvence perfektně vyladit. Monitory nám také urychlují práci při dlouhých sessions, kdy si uši už “zvykly” na stávající zvuk. Proto je potřeba si skladbu poslechnout v trochu jiné podobě.

Tyto monitory považujeme za skvělou alternativu k jiným širokospektrálním monitorům, ať už při mixování nebo finálním masteringu.

Alois Pospíšil, nahrávací studio TA musica, www.ta-musica.cz

Produkty, o kterých se píše v tomto článku, najdete i v našem eshopu:
Líbí se Vám tento článek? Pošlete ho dál!
Přečtěte si také další související články:

Komentáře